הקהילה בדיור המוגן

"בקהילה שלי" יש מקום לפרויקטים נוספים ומעניינים שיוכלו לתרום ולעניין גם לאחר שהזדקנו מעט ואם התלבטתם בנוגע למידת ההתאמה של האפשרות עבורכם או עבור בני משפחתכם המזדקנים, אנחנו שמחים לבשר לכם שהגעתם בדיוק למקום הנכון עבורכם, אתר הקהילה שלי עובד כבר בימים אלו על ענף קהילתי נוסף ויעלה בקרוב את קטגוריות ה"הקהילה בדיור המוגן". מאחלים שתמצאו בה את הבית שלכם...
כשתקופת החגים מתקרבת, מתחילות לצוץ בכל מקום הפרסומות העליזות עם צילומים של משפחות מושלמות הלובשות חג ויושבות סביב השולחן המלא כל טוב. במקרים רבים ולאנשים שונים התקופה והתמונות אינן מעלות את מצב הרוח אלא בדיוק ההפך, בניגוד גמור לאידיליה המתקיימת אצל רוב המשפחות הצעירות בכל הנוגע לחגים, רבים מהקשישים היו דווקא שמחים להמיר את שולחן החג וההכנות האינסופיות בשינה במשך חודש עד שהכל יסתיים ואפשר יהיה לשוב לשגרה המיוחלת.
אחת הסיבות לטעינות הגבוהה של תקופת החגים היא בכך שבכוחה לעורר מחדש סוגיות הקשורות למשפחה. הבדידות והזקנה שאולי הונחו בצד לזמן מה לטובת שגרת החיים בהווה, מרימה את ראשה ומזכירה כל פעם מחדש את הקושי לצד החיים לבד.
תקופת החגים מדגישה שוב ושוב את חווית ה"לבד", של להיות לכאורה "נטולי משפחה" ביום יום, במיוחד על רקע ההתכנסות המסורתית לסעודות החג הנהוגות בתקופה זו. רבים מרגישים כמו מנודים מהמשפחה ולא בהכרח שהם באמת מנודים פשוט ילדיהם עסוקים בטיפול בענייני היום יום ולכן התחושה מתעצמת. בחלק מהמקרים ילדיהם ונכדיהם מתגוררים רחוק ואף בארץ אחרת ורבים מהקשישים אינם יכולים באופן תדיר לחבור אל ילדיהם שגידלו וטיפחו ברוב ימי חייהם הצעירים.
מכיוון שזוהי תקופה מתוחה וטעונה ביותר ניכר כי יש מקום להיערך לקראתה כדי למזער נזקים ואולי אף להפיק ממנה דברים חיוביים באמצעות מודעות ותכנון מראש. שהרי ככל שאנו מזדקנים, הקושי לבצע שינויים חדים ומעברים מאתגרים הופך לרב יותר כך שעצם המעבר עצמו הופך למאתגר יותר.
ראשית, קשה להיפרד מהנוסטלגיה, הצטבר ציוד רב, (רהיטים, תמונות, מזכרות וכדו'), במהלך כל שנות החיים אך הקושי העיקרי הוא המישור הנפשי, העזיבה של מבוגר את הסביבה המוכרת קשה באופן משמעותי מהקושי הכרוך בעניינים הלוגיסטיים. כאשר הקשיש נהנה מרמה גבוהה של עצמאות, הוא משמר את תחושת המסוגלות האישית שלו. לתחושת המסוגלות ישנו קשר ישיר והשפעה אדירה הן על הבריאות הפיזית והן על המצב הקוגניטיבי והמנטאלי, מה שפעם היה נחשב לדבר "נורא וסיוטי" כיום כבר נראה ונשמע אחרת. הווי אומר: כיום, הקשיש יכול למצוא בדיור המוגן חיי חברה עשירים עם בני גילו, סביבה בטוחה ומוגנת המאפשרת נגישות לשירותים השונים הנדרשים לאדם המבוגר. שירותי כביסה, אוכל, ניקיון, אירועי תרבות, וכדו'... בנוסף, קיימים בתי דיור מוגן בהם אף פועלת מחלקה לדיירים שנקראת דיור תומך, קשישים שמצב בריאותם התדרדר והם מתקשים בחלק מהתפקודים היומיומיים יקבלו אף מענה רפואי ללא צורך בקושי ובטרחה הכרוכה בלצאת מהבית ולהגיע למרפאה.
 
על כן החלטנו "בקהילה שלי" כי יש מקום לפרויקטים נוספים ומעניינים שיוכלו לתרום ולעניין גם לאחר שהזדקנו מעט ואם התלבטתם בנוגע למידת ההתאמה של האפשרות עבורכם או עבור בני משפחתכם המזדקנים, אנחנו שמחים לבשר לכם שהגעתם בדיוק למקום הנכון עבורכם, אתר הקהילה שלי עובד כבר בימים אלו על ענף קהילתי נוסף ויעלה בקרוב את קטגוריות ה"הקהילה בדיור המוגן".
 
מאחלים שתמצאו בה את הבית שלכם...