"וכשאני לעצמי - מי אני?"

"הקהילה שלנו" עוסקת בנושא הכי חם ומדובר כיום – בניית הבית שלנו, יש לה ערך מוסף שהוא לא רק פרקטי אלא גם מעשיר, הקהילה שלנו נותנת מידע איכותי, נקודתי ומעשיר על יישוב / על עיר, על קהילה, על אנשים, על נגישות, על חינוך, על תרבות והכי חשוב על איכות חיים !
"כפינו ברגבי אדמתה..."
אחרי עידן האינדיבידואליזם, שבו פעלנו כל אחד לבד, חוזרות וצצות כפטריות אחרי הגשם קהילות המבקשות לאגד המונים וליצור כח קבוצתי כאחד. אני מוצאת שכיום לאחר שעומד לפוג עידן "כוחי ועוצם ידי..." כולנו רוצים להיות חלק ממשהו גדול, לשאוב השראה, ללמוד מהאחר לקבל עצה מושכלת ולצמוח יחד כאגודה אחת.

הקהילות שוברות את הפרדיגמות ומשנות את חיי המשחק של העידן הקפיטליסטי. כל מרצה היום באוניברסיטה בתחומי מדעי החברה ירצה על כך שכיום כבר כולם מבינים שהעולם בנוי מקהילות, גם למי שהיה ספק בעשור האחרון. כיצורים חברתיים מטבענו אנחנו אנשי קהילות, כל הרשת החברתית כדוגמת פייסבוק, אינסטגרם וכדו' בנויות מקהילות / מקבוצות. כולנו בסופו של יום מחפשים אנשים הדומים לנו, מבחינה חברתית, פיננסית, השכלתית וכדו'

הפילוסוף והפסיכולוג ג'ון דיואי דיבר כבר לפני יותר מ-100 שנה על עצמת הקהילה במובן החברתי, המעניקה בסיס מחזק לפרט הבודד והחלש. מאידך קרל פופר מהפילוסופים המשפיעים ביותר במאה ה20 טען כי בעולם שבו האינדיבידואליזם שולט אחד התנאים העיקריים להגשמה עצמית הוא התנתקות מוחלטת של היחיד מכל תלות או יחסי גומלין הדדיים, מדובר בתאוריה הגיונית לגמרי בעידן הקפיטליסטי והאגוצנטרי שבו חיינו בעשור האחרון אלא, שכעת אנו עדים לקאמבק של הקהילה בגרסתה החדשה.

מה אנחנו בעצם מחפשים בקהילה, מלבד תחושת השייכות? תחושת העצמה פרסונלית. אני רוצה להרגיש שאני לא לבד, אני רוצה למצוא אנשים שדומים לי ולא בהכרח קרובים אלא כאלה שרוב הסיכויים שלא הייתי מכירה ביום יום. לגלות שיש אנשים שדומים לי ומתאימים לי זו עוד דרך לקבל כח. ומתוך הכח הקבוצתי הזה לבנות עולם שלם. קהילה - זו עוד דרך להתגבר על הריחוק והניכור שיש כיום, אם פעם היינו יורדים לשחק למטה עם השכנים, החברים, היום יש את המחשב והטלוויזיה וכדו' ואיננו צריכים לחפש חברים, הרשת מספקת לנו חברים וירטואליים שמספקים אותנו וממלאים את זמננו מעל ומעבר ופה מקום הקהילה. בקהילה אחד הדברים החשובים ואולי החשובים ביותר הוא למצוא את הגרעין המשותף – את הגיבוש הקהילתי.

בעידן של היום, הרשתות החברתיות הרחיבו את גבולות האינטראקציה שלנו והביאו להיווצרותן של קהילות שונות ומגוונות שלכל אחת אמנם מטרה ייחודית אך פרקטיקה משותפת עם ראש חץ שמטרתו אחת – מקסום כוחו של הפרט. הקהילה החברתית שלנו מציעה מבנה חברתי שמתנהלת בו דינמיקה ישירה ויעילה בין אנשים בדומה לקהילות ברשת. אנו בקהילה מאפשרים ליחידים למצוא בית, חברים, משפחה, לשתף פעולה ואף לשמש ככח צרכני מול ארגונים, חברות ובירוקרטיה.

"הקהילה שלנו" עוסקת בנושא הכי חם ומדובר כיום – בניית הבית שלנו, יש לה ערך מוסף שהוא לא רק פרקטי אלא גם מעשיר, הקהילה שלנו נותנת מידע איכותי, נקודתי ומעשיר על יישוב / על עיר, על קהילה, על אנשים, על נגישות, על חינוך, על תרבות והכי חשוב על איכות חיים !
 
מקווים שתמצאו בה את הבית שלכם...