אלקנה - הכתבה המלאה

איך אתם מבלים בשעות אחר הצהריים בישוב? יש בשכונה גני שעשועים שניתן לקחת את הילדים אליהם ולפגוש שם חברים, אך אנו בעיקר מבלים עם השכנים, האווירה בשכונה שלנו היא פתוחה וחמימה, כולם חברים והדלתות פתוחות אחד לשני, אנו מוצאים את עצמנו מבקרים חברים או מארחים אותם אצלנו, בין אם זה עם הילדים ובין אם אלו אנחנו המבוגרים.
 
נגישות ותחבורה
אלקנה היא התנחלות בשומרון הממוקמת על כביש 505 בסמוך ל"שערי תקוה"
כביש 5 לכיוון מזרח מוביל למחלף אורנים ומשם מוביל כביש 505 לאלקנה.
 
קצת על המקום
הישוב אלקנה שוכן בין נחל קנה מצפון, ונחל רבה מדרום. שני נחלים אלו מתנקזים בהמשך דרכם לנחל הירקון.
המועצה המקומית אלקנה הוקמה בשנת 1981, כיום מתגוררים באלקנה 4,500 תושבים וקצב הגדילה עולה מידי שנה, הישוב מתאפיין באוכלוסיה חזקה ואיכותית, רמת חיים גבוהה וקרבה למרכזי תעסוקה חשובים בשרון ובמרכז.
עוד דבר נחמד הוא שמות הרחובות ביישוב, כל הרחובות קרויים על פי ביטויים ומוטיבים מספר "שיר השירים" שנכתב על ידי שלמה המלך.
 
חינוך פורמלי
מעונות יום וגני ילדים פועלים בישוב, ומאופיינים באוירה טובה ונעימה, צוות חם ומשפחתי.
בית הספר יסודי "כרמים"
אולפנת בני עקיבא השומרון אלקנה
ישיבת ימ"ה אלקנה.
ומכללת אורות אלקנה, מכללה לבנות הסוחפת לישוב צעירות מכל האיזור.
 
חינוך בלתי פורמלי
תנועת הנוער בני עקיבא קיימת ופעילה בישוב, התנועה סוחפת אחריה ילדים ונוער ומרגישים את פועלה הרב.
ישנו מתנ"ס המפעיל חוגים שונים למשל: חוגים תורניים, חוגי יצירה, כדורגל, טניס, אלקטרוניקה, קפוארה, התעמלות קרקע, מחול, בלט, ג'אז, שחמט, מוסיקה ועוד
יש חוגים מגיל הרך ועד קשישים בכל מיני נושאים וסוגים.
גרעין אריאל לזכרו של אריאל חובב הי"ד, הוא גרעין םעיל לנוער במסגרתו יש רכזת נוער ויחד הוגים פעילויות והתנדבויות בישוב. הנוער תמיד מחפש איפה לתרום וחושב על הזולת ולא על עצמו למשל מידי שנה מארגנים קייטנה לילדים עם צרכים מיוחדים.
עוד פרויקט בישוב הוא פרויקט של משפחות מאמצות שכבות של נוער, הנוער מגיע אל המשפחות לארוחות שבת ובכלל, המשפחות מטפחות אותם והתחושה היא של משפחה.
בישוב יש המון תשומת לב לטיפוח של הנוער
 
פנאי ותרבות בתוך הקהילה
בתי כנסת רבים פזורים ברחבי הישוב במגוון סגנונות ונוסחים.
ישנם מגוון חוגים למבוגרים בכל מיני נושאים, ישנו מועדון 50 פלוס, הרצאות מעניינות, שבתות משותפות, אירועים בחגים וחוגים פרטיים.
 
שירות לאזרח
מרפאה פועלת בישוב של הקופות כללית ולאומית, טיפת חלב ורופא שיניים.
עוד שירותים לתושב הם: רשת מזון ויקטורי, מכבסה, פיצריה, חנויות פרטיות, מרכז מסחרי מספרה.
 
עסקאות אחרונות מרשות המיסים
דירה כתובת שנת בנייה מחיר בש"ח שטח נטו(במ"ר) מחיר למ"ר קומה חניות
4 חדרים   2011 1,065,750 120 8,879 קרקע -
5 חדרים   2012 1,255,600 125 10,045 קומה 1 מתוך 5 -
6 חדרים אלקנה 1 2017 1,700,000 164 10,366 קרקע מתוך 1 -
 
 
ממוצע עסקאות מרשות המיסים:
מס' חדרים ממוצע דירות חדשות ממוצע דירות יד שניה
4 1,030,375 995,000
5 1,387,206 -
6 1,596,666 1,287,020
 
 
עסקאות אחרונות
 
מכירה:6 חדרים, 1,410,000
6 חדרים, 1,700,000
 
השכרה: 2 וחצי חדרים, שכונת ה80, 2,100



משפחת ברלינר: צחי 26 ליאורה 25 יונתן שנה ו3 חודשים.
פזם: 3 וחצי
 
למה דווקא אלקנה ?
ליאורה: אני נולדתי וגדלתי באלקנה, ואחרי שהתחתנו באופן טבעי רציתי להמשיך לגור פה, נוח שזה בקרבת ההורים, ומעבר לכך יש עוד יתרונות, אנו גרים בשכונה שיש בה סביבה צעירה ואוורה נעימה, הישוב שוכן קרוב למרכז וזה נוח מבחינת מקומות עבודה וכו'.
     
יש במקום אוירה קהילתית? איך היא מתבטאת?
אנחנו גרים בשכונת האשקוביות, בשכונה זו כולם ילידיי היישוב ואנו ממשיכים יחד את האווירה הקהילתית שספגנו בילדותינו.
יש בית כנסת משותף של השכונה, אנו דואגים לארגן מפגשים משותפים באירועים מיוחדים או בחגים, למשל: בשמחת תורה, ל"ג בעומר, קידושים בשבת, ארוחות ליולדות.
ישנו הוואי והוא קהילתי ומשפחתי.
 
איך אתם מבלים בשעות אחר הצהריים בישוב?
יש בשכונה גני שעשועים שניתן לקחת את הילדים אליהם ולפגוש שם חברים, אך אנו בעיקר מבלים עם השכנים, האווירה בשכונה שלנו היא פתוחה וחמימה, כולם חברים והדלתות פתוחות אחד לשני, אנו מוצאים את עצמנו מבקרים חברים או מארחים אותם אצלנו, בין אם זה עם הילדים ובין אם אלו אנחנו המבוגרים.
   
 

משפחת אלבוים שלומי 54 משווק הצגות ומופעים. אתי 52 סופרת עיתונאית ומחזאית. מיכאל 29 נועם 27 צוק 22 אוריה 20 ירום 18 עפרי 15 וחצי
פזם: 25
 למה דווקא אלקנה ? 
אחרי החתונה גרנו תקופה בהרצליה ואז בצפת, לאחר מכן רצינו לחזור למרכז להיות קרובים להורים אך עדיין לגור במקום עם אווירה כפרית. וכך יצא שבמקרה קיבלתי עבודה באלקנה דרך החברה למתנסים בתכנית שנקראית "ארץ מורשת" ומיד החלטנו להשתקע באלקנה.
אחרי 8 שנים בערך כבר לא עבדתי בארץ מורשת אך היה ברור שאלקנה זה הבית שלנו.
יש בישוב אווירה קהילתית?
מצד אחד אם תחפש אווירה קהילתית אתה בהחלט תמצא אותה. יש הרבה עזרה לזולת, מעשי חסד, סיוע למי שנזקק והתחושה היא מאד משפחתית.
מצד שני האווירה היא עירונית ולא חונקת, כל אחד יכול למצוא את הפרטיות שלו ואם יש דברים שלא תרצה לשתף עם כל הקהילה לא כולם יידעו.
הקהילתיות קיימת כשאתה רוצה אותה.
מה לדעתכם מייחד את העיר?
בעיני מה שמייחד את המקום זה השילוב שנמצא בתוכו. ניתן למצוא פה את האנשים האידיאליסטים שהקימו את הישוב ורואים את החשיבות לגור במקום כזה, ואת אלו שגרים פה בגלל הקירבה למרכז,ועוד כאלו שבחרו לגור באלקנה בגלל הכפריות והטבע.  
ניתן למצוא מגוון גדול של אוכלוסיה ומה שיפה זה המרקם והאוסף המיוחד של האנשים שיוצר אוכלוסיה יפה ומגוונת, ויש פה מקום לכולם יחד.
עוד משהו שחזק בישוב זה הפיתוח וההעצמה של בני הנוער. ישנו גרעין שנקרא "גרעין אריאל" והוא מכוון את הנוער לארגן יוזמות של חסד, פעילויות שונות, ובמסגרתו הנוער פועל בישוב.
הטיפוח של הנוער זה משהו שאנחנו גאים בו וכל שנה אנחנו רואים איך גדל דור אידיאליסטי שחושב איך לתרום בצורה טובה.




ראיון עם ראש המועצה: אסף מינצר
מהו תמהיל האוכלוסיה בישוב?
קרוב למחצית מתושבי אלקנה נמנים על דור המייסדים של היישוב,  מחלוצי ההתיישבות אשר במו ידיהם בנו את היישוב אבן אבן עד להפיכתו ליישוב השני שקם ביהודה ושומרון והראשון לקום במערב השומרון. המחצית השניה מונה משפחות צעירות המתגוררות בשכונות החדשות, באשקוביות ובקראוונים. בשנתיים הקרובות ייבנו באלקנה כ-300 יחידות דיור נוספות למשפחות צעירות, לצד תכנון מתקדם לדיור מוגן עבור האוכלוסיה המבוגרת.
 
מהו החזון החינוכי בישוב?
אנו נותנים באלקנה מענה חינוכי מגיל 0 באמצעות מעונות יום, גני ילדים, בית ספר ממ"ד, ישיבה ואולפנה ואף מכללה אקדמית לחינוך. אנו פועלים בנחישות לקדם את כלל מערכות החינוך ביישוב והעמדת המצוינות הערכית והאישית בראשם, בכל הגילאים. זאת, תוך חתירה תמידית להעשרת תוכניות הלימודים ולפיתוחם. באלקנה לא מוותרים על אף תלמיד ולאף תלמיד, עד למיצוי הפוטנציאל הגלום בו. מה שיכול להסביר מדוע רק לאחרונה התפרסמו אחוזי הזכאות לבגרות באולפנת בנ"ע אלקנה, שעמדו בשנה החולפת על קרוב ל-97%!
מה מייחד את הישוב?
כל אחד יכול למצוא באלקנה את מה שהוא אוהב. יש כאן קהילה תוססת היודעת לשלב במארג אחד אוכלוסיה צעירה לצד אוכלוסיה מבוגרת, קשר בין-דורי מדהים הנרקם מדי יום, בניית מרכז חדש לגיל הרך בצד בניית מרכז חדש מועדון לגיל הזהב. מוסדות חינוך מצוינים מהמעלה הראשונה הזוכים בפרסים מדי שנה בשנה. האכפתיות ורוח ההתנדבות של תושבי אלקנה בכל הגילאים, שמעם יצא למרחוק בכל האיזור ואף ברמה הארצית. באלקנה מספר חסר תקדים של עמותות, גמ"חים, פעילויות חסד ביחס למספר התושבים ביישוב. באלקנה גם פועל מרכז תרבותי אזורי המביא אליו הופעות מוסיקה כמו גם שפע של הצגות, הרצאות ושלל פעילויות לכל הגילאים ושיעורי תורה לרוב. אלקנה הינה יפהפיה שקמה מתרדמתה ומתעוררת לתנופת התחדשות ולהתפתחות משמעותית שעוד תלך ותגבר בשנים הקרובות.

לריכוז הפרויקטים באלקנה