יקיר - הכתבה המלאה

יש במקום אוירה קהילתית? איך היא מתבטאת? האווירה בישוב בהחלט קהילתית, ישנה תחושה של בית וחיבור מיוחד בין הדורות השונים בישוב, האנשים אדיבים אחד לשני, יש עזרה הדדית שבאה לידי ביטוי בגמ"חים בכל תחום. מעבר לכך כמובן שישנן מסורות יפות, פעילויות שמחברות בין כולם כמו הרצאות טיולים וכו'. בישוב ישנה הטרוגניות גדולה, גם בטווח הגילאים וגם בסגנונות החיים ולמרות זאת ההרגשה היא שהישוב מכיל את כולם וכולם מחוברים אחד לשני למרות השוני.
נגישות ותחבורה
יקיר הוא ישוב קהילתי דתי בשומרון.
הוא נמצא צפונית לכביש מספר 5. חמש דקות נסיעה מצומת גיתאי אבישר.
 
קצת על המקום
הישוב הוקם בשנת 1981 על ידי גרעין של משפחות דתיות שהגיעו מערים במרכז הארץ. הוא עבר גלגולים עד שהגיע למימדים שלו היום, בתחילת דרכו התושבים היו נאלצים לבדוק מי מהמשפחות נשארת לשבת לוודא שאכן יהיה מניין, וכיום צועדים לקראת בניית בית כנסת חדש מחוסר מקום במבנה הנוכחי.
הרב אהרון כהן מכהן כרב הישוב כבר מעל עשור, הוא מחובר לכולם ומחבר את כולם.
האוירה בישוב היא אוירה משפחתית וחמה, ומרגישים את החסד ברחובות, יש בישוב גמחים לכל מטרה ואין סיכוי שישאר תושב ללא מענה ראוי.
המשפחות מחוברות זו לזו ויש תחושת ערבות הדדית, ועם זאת ניתן למצוא את השקט.
ביקיר ישנה אוירה נעימה וכל אחד חי את חייו תוך שמירה על פרטיות האחר ועם זאת ישנה קהילתיות מבורכת שבאה לידי ביטוי באירועים משותפים בחגים ובשבתות. יוזמות של רכזי הקהילה ועוד.


 
חינוך פורמלי
בישוב מעון פרטי המיועד לגילאי 3 חודשים עד 3 שנים.
שישה גני ילדים, מתוכם אחד גן שפתי. וצהרוני גנים.
בית ספר ממ"ד, חברתי תורני מדעי.
 



​חינוך בלתי פורמלי
תנועת הנוער הפועלת בישוב היא בני עקיבא, היא כוללת פעילויות ערכיות וחוויתיות, טיולים מחנאות וסיורים הן בימות השבוע והן בשבתות.
שלל חוגים מוצעים לילדים ונוער למשל: כדורסל, כדורגל, התעמלות קרקע, טניס, מחול, קפוארה, אנגלית, קרמיקה, אירובי, קורס קונדיטוריה לנוער.
ישנם רכזי נוער המארגנים פעילויות והתנדבויות לנוער בישוב, הפעילויות מתחלקות לשכבות גיל הנקראות: "מיני נוער" ז-ט ו"נוער" ט-יב.



פנאי ותרבות בתוך הקהילה
בישוב יש מבנה בית כנסת אחד גדול ומרכזי שבתוכו 4 מניינים, ספרדי, תימני, מניין נוער, ומניין מרכזי. לאור הגידול המבורך בזמן הקרוב ייבנה בית כנסת נוסף.
בבית הכנסת ביקיר אין מקומות מסומנים, זהו מהלך קהילתי שנועד כדי לתת הרגשה נוחה ונעימה לכולם, וכל אחד יכול לשבת איפה שיחפוץ.
הקהילה ביקיר מגובשת וישנם מגוון אירועי תרבות משותפים כמו אירועים בחגים, טיולים משותפים, חוגים למבוגרים: אירובי ועיצוב, זומבה, ערבית מדוברת ועוד.
בישוב מגוון גמחים לכל מטרה: גמח מוצצים, יולדות, כסאות ושולחנות, תרופות, רכבים ואפילו גמח טרמפים.
 
שירות לאזרח
ביקיר פועלת מרפאה של הקופה "לאומית", ספריה, מגרש כדורסל, גני משחקים, מכולת, מקווה.



עסקאות אחרונות מרשות המיסים
דירה כתובת שנת בנייה מחיר בש"ח שטח נטו(במ"ר) מחיר למ"ר קומה חניות
4 חדרים יקיר 80 2010 816,647 105 7,774 קרקע -
4 חדרים יקיר 84 2010 851,000 104 8,179 קרקע -
4 חדרים יקיר 350 2010 851,000 103 8,260 קרקע -
 



ממוצע עסקאות מרשות המיסים:
מס' חדרים ממוצע דירות חדשות ממוצע דירות יד שניה
3 - 180,150
4 726,715 402,251
5 - -
 



עסקאות אחרונות
 
מכירה: 4 חדרים, השכונה החדשה, 1,240,000
4 חדרים + מעטפת, השכונה החדשה, 1,338,000
 
השכרה: 3 חדרים, שכונת המליבו, 2,000
4 חדרים, השכונה הוותיקה, 1,800




משפחת גוטמן: אלעד 33 רויטל 32 אוריה 9 אייל 7 מאיה 3
פזם: 8
 
למה דווקא יקיר?
רויטל: אלעד נולד ביקיר, ואני מגיל 8 בישוב, את רוב חיינו העברנו ביקיר ואחרי החתונה זה היה אך טבעי שנרצה להקים משפחה משלנו בישוב.
אלעד: כשטוב לך במקום מסוים אתה לא צריך לחפש מקומות אחרים, מה גם שכיף לגדל ילדים ליד המשפחה המורחבת, כשהסבים והסבתות מעורבים ומשמעותיים בחיי הילדים.
 
יש במקום אוירה קהילתית? איך היא מתבטאת?
האווירה בישוב בהחלט קהילתית, ישנה תחושה של בית וחיבור מיוחד בין הדורות השונים בישוב, האנשים אדיבים אחד לשני, יש עזרה הדדית שבאה לידי ביטוי בגמ"חים בכל תחום. מעבר לכך כמובן שישנן מסורות יפות, פעילויות שמחברות בין כולם כמו הרצאות טיולים וכו'.
בישוב ישנה הטרוגניות גדולה, גם בטווח הגילאים וגם בסגנונות החיים ולמרות זאת ההרגשה היא שהישוב מכיל את כולם וכולם מחוברים אחד לשני למרות השוני.
 
איך הילדים מבלים בשעות אחרהצ?
הכיף הכי גדול בלגדל ילדים בישוב זה החופשיות, הילדים הולכים לבד לחברים, לחוגים, לגינות משחקים, מרגישים בבית בהרבה מקומות. והילדים גדלים עם עצמאות ואחריות שהן תחושות שאין כמוהן.
בשעות אחהצ אנו מבלים יחד ברמה המשפחתית וגם אצל חברים שהם כמו משפחה.
 



משפחת היימליך איתי 33 שירה 32 בארי 10 אוריה 7 רענן 4 דבש שנה ו4 חודשים.
פזם: 4 וחצי שנים

למה דווקא יקיר?
שירה: הרצון שלנו היה לגור בשומרון להתנחל בין עצי הזית עם נוף ירוק, אויר צח וקהילתיות, ועם זאת רצינו לגור במקום נגיש יחסית. אז יקיר היה מושלם מכל הבחינות.
בו בזמן ההורים שלי גם חיפשו לעבור למקום בשומרון, אבא שלי פרופ' באריאל כבר 15 שנה והם חיפשו מקום קרוב לאוניברסיטה, אז עברנו ביחד ליקיר ואנחנו גרים אחד ליד השני.

אוירה קהילתית?
ישנם טיולים מאורגנים לכל הקהילה, הצגות לילדים, יום הולדת לישוב בט"ו בשבט, טקס ביום העצמאות ועוד.
ישנם ערבים לנשים אליהם כולן מגיעות, מכל שכבות הגילאים והסגנונות כולן מרגישות חלק מהפרויקטים האלה, גם בהתנדבויות כולם מתנדבים ומרגישים חלק.
מעבר לכך יש גמחים בישוב לכל פיפס ועזרה אחד לשני בכל תחום.אם מישהו צריך עזרה ברגע כולם מתייצבים. לי אישית יש גמח של משאבות הנקה.

איך אתם מבלים זמן איכות, עם הילדים ולבד?
פעם בשבוע אנחנו אוספים את כל ילדי השכונה אלינו ומספרים סיפור חסידי או פרשת שבוע, ונוצר דיאלוג עם הילדים, הרעיון נולד מההחלטה לעשות פעילות לילדנו ואז הרחבנו זאת לילדי כל השכונה, מגיעים בערך 30-40 ילדים ומקבלים פרסים.
מעבר לכך, לעיתים אנו יוצאים לטייל בפארק הקרוב ועושים מדורה עם פיתות ונקניקיות על האש.
גם כזוג יוצא לנו לבלות זמן איכות, הכיף שלנו הוא לבלות בשעות הבוקר- צהריים.



ראיון עם אשר אילוביץ יו"ר המזכירות.
מהו תמהיל האוכלוסיה בישוב?
האוכלוסיה בישוב הטרוגנית, הן מבחינת הגילאים והן מבחינת האופי הדתי.
הישוב הוא דתי, ומכיל בתוכו את כל מנעד הבית היהודי, החל מחברה שמקפידים יותר וכאלה שמקפידים פחות. ואלו חיים לצד אלו בהרמוניה.
גם מבחינת הגיל ישנה הטרוגניות, הישוב הוקם לפני 34 שנים ועם השנים נוספו משפחות צעירות ונוצר תמהיל של משפחות וותיקות לצד צעירות.
 
כיצד באה לידי ביטוי האוירה הקהילתית?
הישוב מונה מעל 330 משפחות והוא נמצא בפיתוח מתמיד וממשיך להיבנות ולאכלס עוד ועוד משפחות. ככל היישוב גדל רמת הקהילתיות משתנה, אך יש כמה עוגנים קהילתיים מרכזיים שאליהם מגיעים מרבית התושבים וכך ממשיכים לשמור על אוירה קהילתית.
יש רכזת קהילה ורכז תרבות שאחראים לשמור על ההוואי, ישנם אירועים משותפים בחגים, יום הולדת לישוב שחל בט"ו בשבט, טקסי זיכרון, טיול משפחות יישובי שמתקיים זו השנה השניה והשתתפו בו 100 משפחות, ישנם חוגים, שיעורים תורניים, תנועות נוער, רכזי הנוער בישוב משקיעים המון בתרבות הקהילתית.
 
מה מייחד את יקיר?
הניחוח המיוחד של יקיר היא הנכונות לתת לכל אחד את המרחב האישי שלו ועדיין לחבר אותו לכל הקהילה. וזה נעשה בעזרת הרכזים ובעזרת וועדות של מתנדבים, יש ביקיר וועדות שונות: קבלה, חברה וקהילה, 50 פלוס, חינוך ועוד. הוועדות מורכבות מתושבי המקום שעושים זאת בהתנדבות והם נותנים את הכוח להמשיך ולפעול למען החיבור לתושבים.
וזאת מעבר לנוף המדהים שיש ביקיר, האוירה כפרית, ומשקיעים המון בטיפוח ובמבני הציבור.



איזק נדל"ן משווקים של אמנה ראיון עם- אתי גרוס: 050-5382852

איפה הפרויקט ממוקם?
הפרויקט ממוקם בכניסה ליישוב.
והוא כולל בתים משפחתיים שתי קומות 155 מטר, 5 חדרים, ישנה אפשרות עתידית לבנות  על המרפסת 3 חדרים נוספים. כך שאם יש משפחות שלא יכולות להרשות לעצמן כרגע לבנות או אין להן צורך בעוד חדרים, יוכלו לשמור לעצמן את האופציה להרחיב בהמשך.

מה שלב הבנייה?
יש בתים שנמצאים בשלב של סיום השלד, מדברים על כניסה לקראת סוף שנת 2016.

מה סגנון האוכלוסיה בישוב?
הישוב הוא דתי קהילתי, יש בו זוגות מכל טווח הגילאים והקשת הדתית.

מה מייחד את הפרויקט?
יתרון גדול הוא הקרבה למרכז, ישנם תושבים שעובדים באיזורי מרכז וזוהי נסיעה של חצי שעה, מה שהופך את העניין למאד נוח.
עוד יתרון הוא מבחינת כבשים ונגישות, הישוב יקיר נמצא בקרבה גדולה לכביש 5 שהוא כביש מואר ורחב, וכעת עובדים על הרחבה נוספת בכביש שמקשר את כביש 5 לישוב.
וכמובן יש את המיקום המרכזי והנוף המדהים. הפרויקט נמצא ממש בכניסה ליישוב כך שגם מי שמתנייד ללא רכב יוכל להגיע בקלות לבית הספר, בית הכנסת ועוד.
והפרויקט יושב בנקודה שצופה על הישוב ומגלה נוף מיוחד ויפה.


לריכוז הפרויקטים שלנו ביקיר לחצו כאן