העיר נתיבות - הכתבה המלאה

העיר נתיבות היא בעלת פסיפס אנושי ייחודי ותמהיל התושבים בה מקיף את כל שדרות החברה. העיר בעלת צביון דתי ובה חיים בהרמוניה חילוניים ודתיים, דתיים לאומיים וחרדים עולים וותיקים. אחד המאפיינים הבולטים מבחינת קהילתית היא יחסים של סולידריות בין כל מרכיבי החברה כשבעיר פועלים עמותות וארגונים ציבוריים ופרטיים שעוסקים במפעלות חסד והתנדבות למען הקהילה והתושבים מעורבים באופן אקטיבי בחיי החברה בעיר.



נגישות ותחבורה
נתיבות ממוקמת בין אשקלון לבאר שבע.
היא נמצאת בדיוק בצומת הכבישים 25 ו-34, ובמרחק קטן מכביש 293, שמוביל לצומת בית קמה, קרית גת, כביש 40 ומרכז הארץ.




קצת על המקום 
נתיבות נמצאת במחוז דרום ונחשבת לעיר המרכזית של הדרום.
מסביב לה נמצאים שטחי המועצה האיזורית "שדות נגב" הכוללים 16 יישובים, 12 מהם מושבים, שני קיבוצים, ושני ישובים קהילתיים. יישובי שדות נגב מיושבים על ידי אוכלוסיה דתית לאומית.
נתיבות אסטטית ויפה, יש בה מיצגים סביבתיים, כיכרות נוי, גינות ירק, מתקני משחקים ואתרי בילויי מיוחדים.
היא נמצאת בפיתוח מתמיד של שכונות חדשות, אתרים בילוי,  מוסדות חינוך ועוד.
אבל חוץ מהפיתוח העתידי, מתקיים בה כבר היום כל מה שצריך כדי להיות עיר אטרקטיבית ולמשוך אליה משפחות צעירות.
תמשיכו לקרוא ותבינו.

חינוך פורמלי 
מערכת החינוך בנתיבות כוללת 87 גנים, 14 בתי ספר יסודיים, 14 בתי ספר תיכוניים, ישיבה תיכונית מדעית לבנים, אולפנת "בני עקיבא" לבנות, וישיבת הסדר.
מוסדות בולטים בעיר הם: - מוסדות חב"ד, רשת חב"ד מפעילה גנים ותלמודי תורה לבנים ולבנות. בתי ספר ממלכתיים דתיים, בתי ספר ממלכתיים, תיכונים דתיים.
במערכת החינוך בנתיבות לומדים כיום 6,167 תלמידים, ועוד 2000 תלמידים במסגרות אקסטרניות ופנימיות.
מערכת החינוך בעיר נתיבות שמה דגש חשוב ומרכזי על יצירת מסגרות חינוכיות שיתאימו לאורח החיים של כל תושבי העיר, וכמו כן יש בעיר כיתות תורניות, אולפנא לבנות, ישיבה לבנים. עוד דגש חשב הוא על ההישגים הלימודיים של כל תלמיד ותלמיד, אך לא רק. המערכת דואגת לטפל באופן אינדיבידואלי בתהליך הלימודי שהתלמיד עובר ובצרכים המיוחדים שיעזרו לו להגיע לתשואות גבוהות.
בכדי ליצור סביבת לימוד נעימה וטובה דואגים להרחיב מוסדות לימוד קיימים ולבנות כיתות לימוד חדשות.

חינוך בלתי פורמלי
בנתיבות מוצעות אינספור פעילויות אחה"צ לילדים ונוער.
בעיר קיימים מספר סניפים של תנועת הנוער בני עקיבא, והם פעילים חברתית בעיר, יוזמים התנדבויות ופעילויות ערכיות ומגבשות.
מתנ"ס נתיבות מרכז חוגים ופעילויות לפי גילאים ותחומים: לגיל הרך יש חוגי ספורט, יוגה, תנועה, מוסיקה, ג'ימבורי, ציור ואומנות, וכמובן גם הרצאות להורים, ייעוץ פרטני וסדנאות.
לילדים ונוער יש מועצת נוער שחברים בה תלמידים מכל בתי הספר ותנועות הנוער בעיר, הם מקבלים החלטות עירוניות ושותפים בנעשה בקהילה, יוזמים פרויקטים חברתיים ודואגים שקולם יישמע.
עוד פעילויות אחה"צ לילדים ונוער הן: חדר כושר לילדים, קונסרבטוריון הכולל כיתות אמן, רסיטלים, קונצרטים, מסלולי לימוד נגינה, שיעורים עיוניים.

פנאי ותרבות בתוך הקהילה 
בעיר אגף תרבות מפותח ורווי בשלל אירועים הפונים לכל גווני האוכלוסיה, ניתן לעשות מנוי שנתי שנותן זכאות לשבעה מופעים לאורך השנה וכולל הצגות למבוגרים, הצגות לילדים, מופעי סטנד אפ, הצגות במרוקאית, אירועי קיץ ועוד.
עוד פרויקטים מיוחדים המתקיימים כל שנה הם "אופרה בקהילה" שנעשה בשיתוף פעולה עם האופרה הישראלית "רקדן בקהילה" שנעשה בשיתוף פעולה עם להקת בת שבע העולמית וכנס חבורות זמר של מחוז דרום.
כחלק מפרויקט "קהילה מטיילת" מתקיימים טיולים מרתקים אחת לחודשיים, כמו: סיורי סליחות, פריחה בגלבוע, נסיעה לחרמון, טיול ביפו העתיקה ועוד.
כמו כן מוצעות לקהל הרחב בריכה עירונית, סנימטק גדול ומושקע, מרכז ספורטק חדיש ומשוכלל וגינות לילדים בעלי מוגבלויות.
בעיר פועלות מספר קהילות המשתייכות לגרעינים תורניים, הבולטים שבהם הם "נתיבות" גרעין תורני ההולך לאורו וברוח חזונו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל. 
ו"מגשימים ביחד" המפעיל בעיר מרכז להעמקת יהדות שפועל בגנים ובבתי ספר. הגרעין הקים את ישיבת ההסדר "אהבת ישראל" ואת המדרשה לבנות "ערבות"
בעיר נתיבות מעל 30 בתי כנסת, בכל שכונה יש מספר בתי כנסת, במגוון נוסחים הנותנים מענה לכל אוכלוסיית העיר.

שירות לאזרח
בעיר שלושה סניפים של קופת חולים כללית, שמונה סניפים של קופת החולים מכבי, לתושבי העיר מוענק גם מתן שירותי רפואה לילי למקרי הצורך. סניף יד שרה המשאיל ציוד רפואי לנזקקים ושתי תחנות "טיפת חלב" בנתיבות א' ונתיבות ב'.
העיר רוויה ברשתות מזון גדולות המאפשרות תחרות בריאה והוזלה במחירים בין רשתות המזון הקיימות: יינות ביתן, יש, יוחננוף, מגה בול והיפר כהן.
אזור התעשייה בעיר כולל שני מתחמים המציעים חווית קניות לכל המשפחה החל ברשתות אופנה מוכרות, חנויות ספורט, חשמל, בתי קפה ומקומות בילוי.

עסקאות אחרונות מרשות המיסים
 
מס' חדרים דירות חדשות  דירות יד שניה 
3  710,002 ש"ח 500,002 ש"ח
4 840,004 ש"ח 815,004 ש"ח
5 1,013,580  ש"ח 915,000 ש"ח


עסקאות אחרונות באדיבות משרד תיווך "רימקס דינה" בהנהלת לאה עמרוסי 072-3723804

מכירה: 
5 חדרים, רח' התפוח , 870,000 א' ש"ח.
קוטג 6 חדרים, רח' הזית , 950,000 א' ש"ח.
השכרה(עסקאות שדווחו באתר יד 2) :
4 חד', רח' נרקיס, 3,100 ש"ח.
5 חד', רח' יובל, 4,000 ש"ח.


ראיונות-

ראיון עם חבר בקהילת "נתיבים" ירון סמימי:

מי הקים את הגרעין?
קהילת "נתיבים" הוקמה ע"י בני העיר נתיבות בכדי לקדם את החזון הציוני דתי בעיר, ולחזק את החינוך התורני - ערכי לאורו וברוח חזונו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, מתוך שאיפה לשלב תורה עם עשייה, ציונות ולאומיות.

מה הקהילה כוללת בתוכה?
קהילת נתיבים הנה קהילה המתגבשת וצומחת בנתיבות.
הקהילה מונה כמה עשרות משפחות ובהן בני המקום עם תושבים חדשים, משפחות ותיקות עם צעירות, חברה מגוונת השמה לה למטרה לחזק את חיי החברה והתרבות היהודית תורנית בקרב חברי הקהילה ותושבי נתיבות. כל זאת תוך עשייה למען הקהילה, לאורו, ברוחו ובדרכו של הרב קוק זצ"ל. הקהילה פועלת בשיתוף עם מחלקת תרבות תורנית, עם גופי תרבות נוספים בעיר, ועם ארגונים בעיר ומחוצה לה.
הקהילה מקיימת מגוון פעילויות חברתיות ערכיות:
• שיעורי תורה לקהלים מגוונים 
• סעודות שבת משותפות
• אירועים וימי שיא לקהל הרחב
• קרוב ללב- קשר עם משפחות מחוץ למעגל הקהילה
• ערבי נשים סביב ראשי חודשים
• ארוחות ליולדות, ועוד.
חברי הקהילה שותפים לוועדות עשייה השונות.
החברים נפגשים אחת לתקופה לדון בדרכי העשייה וחשיבה משותפת על המשך דרכנו.

תרצה להזמין את קוראינו להצטרף לקהילה?
כמובן! אם גם אתם מעוניינים להיות חלק מקהילה חמה ותוססת, צרו קשר עוד היום:
תמר 054-9492110 או במייל netivim.net@gmail.com



משפחת כהן
רועי (26) עדי (26) כרמל (3.5) איתן (1)
פזם: 4 שנים


למה דווקא נתיבות?
חיפשנו מקום קטן, נוח ונעים מצד אחד ומגוון באוכלוסיה מצד שני. וניתן למצוא את כל זה בנתיבות.

יש במקום אוירה קהילתית? איך היא מתבטאת?
יש אוירה קהילתית, אנחנו נהנים משכנים איכותיים, פעילויות מגוונת כמו שיעורי תורה, שיחות בנושאים שונים שקשורים לחיינו כהורים צעירים, פעילויות לילדים, גנים תורניים טובים, ועוד.

מה עושים בשעות אחה"צ?
בשעות אחר הצהריים אנחנו מאד אוהבים לרדת לגינה הציבורית, לשם מגיעים עוד חברים וחברות של הילדים, מרבית שכנינו הם משפחות צעירות עם ילדים קטנים, פחות או יותר באותם הגילאים של ילדינו, ולכן זה נחמד גם לקטנים וגם לנו.






משפחת אשכנזי- נתיבות
שלמה (32) שושי (32) יהודה (6.5) אבינעם (4.5) ברוכי (2.5)  
פזם: 8 שנים


למה דווקא נתיבות?
רצינו להיות חלק מקהילה שפעילה ועושה דברים בעיר שבה היא חיה.
מה גם שהכרנו אנשים שנמצאים בגרעין התורני, אנשים שהיו עם שושי בשירות הלאומי או מישהו שהיה איתי בצבא.
בנוסף אני למדתי תקופה מסוימת בישיבה בנתיבות ואחרי שהתחתנו המשכתי ללמוד שם וזו היתה אחת הסיבות לגור שם. 

יש במקום אוירה קהילתית? איך היא מתבטאת?
כן, על אף שנתיבות מתקרבת ל30 אלף תושבים או אפילו יותר, עדיין יש תחושה של יישוב גדול אנחנו הולכים ברחוב ופוגשים אנדים מוכרים מכל מיני מעגלים וזה נחמד. 
אנקדוטה קטנה שתמחיש, בחודש הראשון שלנו פה חיפשנו בית של מישהו, הסתובבנו עם כתובת ושאלנו מישהו איך מגיעים לשם. הוא לא זכר בדיור את שם הרחוב אך מיד שאל "לאיזו משפחה אתם צריכים?" ולפי זה כיוון אותנו. 
ובכלל יש תחושה קהילתיות שמתבטאת בעזרה הדדית כשנשים יולדות מביאים להן אוכל ואם הבעלים במילואים מנסים לעזור כמה שאפשר ותמיד יוזמים פעילויות תרבות וחברה. בתקופת הקיץ במיוחד. 

מה עושים בשעות אחה"צ?
בדרך כלל אנחנו חוזרים ממוסדות חינוך הביתה ולקראת 5 יוצאים לגן שעשועים, לחוג של הילדים או שנזמין חברים אלינו, בכל אחר צהריים אנו עושים איזשהי פעילות, בבית או בחוץ.


משפחת קטן
אשר (37) מלי (31) לידור (12) מאור (10) לירון (4)
בדיוק עברו לפרויקט.


למה החלטתם לבוא דווקא לפה?
תמיד שאפנו לבית קרקע, ופה בנתיבות יכולנו להרשות לעצמנו בית קרקע שעולה על הסטנדרטים המקובלים. אנחנו מאד מרוצים זה מה שחלמנו עליו ויותר.
ספרו לי על האזור והאווירה
האזור מקסים ושקט, התחושה שהיא של מושב, אוירה רגועה ופסטורלית, בדיוק מה שחיפשנו, וגם השכנים מקסימים ואוירה חמימה.

מה אתם עושים בשעות אחר הצהריים? 
נתיבות מציעה כל מיני פעילויות וחוגים, יש "עולם הילד" מושקע וכיפי לילדים. ולא רק להם, גם לנו המבוגרים יש איפה להסתובב ולבלות. מה שכן היינו שמחים שיקימו גינות ציבוריות באזור שלנו.

לסיכום, המעבר לנתיבות מסתכם כמוצלח?
מאד. אנחנו מרוצים והילדים נהנים. יש נקודה לשיפור, והיא תחבורה ציבורית שתגיע עד אלינו. אבל אנחנו מניחים שדברים לוקחים זמן ושגם זה עוד יקרה.


ראיון עם בני כהן דובר העיר נתיבות על האוירה בעיר ועל מה שמייחד אותה:

העיר נתיבות היא בעלת פסיפס אנושי ייחודי ותמהיל התושבים בה מקיף את כל שדרות החברה. העיר בעלת צביון דתי ובה חיים בהרמוניה חילוניים ודתיים, דתיים לאומיים וחרדים עולים וותיקים. אחד המאפיינים הבולטים מבחינת קהילתית היא יחסים של סולידריות בין כל מרכיבי החברה כשבעיר פועלים עמותות וארגונים ציבוריים ופרטיים שעוסקים במפעלות חסד והתנדבות למען הקהילה והתושבים מעורבים באופן אקטיבי בחיי החברה בעיר. מועצת העיר שמקיימת קואליציה רחבה ביותר בין חבריה שומרת מזה שנים ארוכות על סטטוס קוו בנושאי דת המהווה מפתח לרקמת יחסים טובה בין חילוניים לדתיים. בנתיבות ניתן לראות חיי חברה והקהילה תוססים ובהיותה עיר מחוז מובילה בנגב המערבי היא מעניקה שירותי מסחר, תרבות, פנאי ובילוי לכל היישובים החקלאיים והקהילתיים בסביבתה. בנתיבות פועת מערכת חינוך המציעה מסגרות חינוכיות ייחודיות לכל הזרמים, בהם ישיבת הסדר, ישיבה תיכונית, אולפנא לבנות, תיכונים שש שנתיים ממלכתיים ודתייים ובתיה"ס יסודיים שממותגים עם הפנים למדע או לימודים תורניים וזאת בנוסף למערכת חינוך עניפה של החינוך העצמאי לזרמיו בה משתלבים תלמידי הקהילה החרדית בעיר.

ומה לגביי תרבות ופנאי? 
נתיבות היא עיר שוקקת חיים והיא נהנית מחיי מסחר תוססים וערים עם מרכזי קניות וקניונים גדולים המציעים מגוון רחב של חנויות מותג בכל תחומי הצרכנות, סופרמקטים, ושירותי בריאות  לצד עשרות מסעדה ולא פחות מ-10 אולמות שמחה. נתיבות, המונה 34,000 תושבים נחשבת לבין הערים הבודדות באזור שרושמת מאזן הגירה חיובי של 5% לשנה ובשנים האחרונות נבנו בה 2,700 יחידות שמהווים מסד לשתי שכונות חדשות במערב העיר. בשנה האחרונה החלה לפעול בנתיבות תחנת רכבת המחברת את העיר למרכז ובקרוב אף יוקם בה מסוף מטענים.

ראיון עם חדד שמחוני מנכל חברת יורו ישראל.

איפה ממוקם הפרויקט "יורו פאלאס"?
הפרויקט ממוקם בשכונת מערב נתיבות החדשה ברחוב נצרים וניסנית.

מדוע דווקא באיזור זה של העיר בחרתם לבנות את הפרויקט?
בשכונה זו את הפיתוח עירית נתיבות החליטה לבצע. וזאת משום שמניסיון העבר בשכונות אחרות כשמשרד השיכון היה אחראי על הפיתוח -משך הזמן של הפיתוח התארך מאוד ולעיתים קרובות דיירים היו גרים בתוך אתר בניה כשאין מדרכות ,גנים ,גני משחקים.
ולכן העירייה החליטה לעשות מעשה ולקחת את הפיתוח על עצמה, וכך נעשה בשכונה הזו, עוד לפני שאנשים נכנסו הוקמו בה גני ילדים, מדרכות, תאורה וכל מה שצריך כדי להפוך שכונה לראויה למגורים.
ואכן בשכונה יש פעוטון שעובד, בית ספר יסודי למגזר החרדי, קווי אוטובוס, פארק משחקים ציבורי.

מה מייחד את הפרויקט שלכם?
בשכונה הזו יש תמהיל מגורים מיוחד, יש בה בניינים, קוטג'ים וגם שטחים שנמכרו לבניה עצמית, וזה יוצר תמהיל אוכלוסייה מגוון, אי לכך מגיעות כל מיני משפחות מכל מיני סגנונות לשכונה.
מה גם שהעירייה עושה את הפיתוח וזה יתרון שיש לה על שכונות אחרות. 
היא צמודה לתחנת רכבת החדשה שנפתחה בנתיבות כך שהנגישות מאד גבוהה.
ועוד דבר, הולך להיבנות אגם מלאכותי בקרבת השכונה והוא יהיה אתר תיירותי שסביבו ייצרו מיזמים תיירותיים ובילויים לשעות אחה"צ. 

לריכוז הפרויקטים בנתיבות