העיר חריש - כתבה מלאה

כל מי שעדיין חושש או מפחד מקניה בחריש, צריך לבוא היום ולראות איזו פנינה של עיר בבניה אדירה כבר קיימת במקום, ולהתרשם מהגישה הנוחה, התכנון המוקפד ואיכות החיים שתהיינה כאן למשפחות . ממש מודיעין 2. אין ספק שבעוד 5 שנים נראה בחריש עיר ירוקה , מודרנית , מפותחת ויפיהפיה ,עם חיי חברה , מסחר, חינוך וקהילה, עשירים מאד. עדיין לא מאוחר להצטרף להצלחה, ומוטב שעה אחת קודם, כדברי חכמים.

 
חריש היא מועצה מקומית במחוז חיפה.



נגישות ותחבורה
היא נמצאת דרומית למחלף עירון ומזרחית לכביש 6 ובמרחק 10 דקות נסיעה מפרדס חנה- כרכור. חריש סמוכה לצירים הראשיים ובראשם כביש 6 וכביש 65. ובנוסף גישה מהירה לכביש 4, כביש החוף, קירבה לחדרה, נתניה, קיסריה ויוקנעם. כמו כן ישנו שביל אופניים היקפי באורך 17 ק"מ, התכנון התחבורתי בעיר כולל מיתון תנועה ונגישות רגלית מכל בניין למבני ציבור, מבני מסחר ולפארקים ירוקים, ב-5 דקות הליכה בלבד. 

קצת על המקום
השם "חריש" נשמע באזניכם יותר ויותר לאחרונה, המקום המסתורי שהבניה בו הולכת וגואה ובקרוב ממש הולך לאכלס כמות גדולה של תושבים הוא הדבר הבא.
אז בואו נעשה קצת סדר על חריש.
בשנות ה- 80 הוקם הקיבוץ "חריש" אך ננטש לאחר כמה שנים. בהמשך דרכו עבר מספר גלגולים, אחד מהם הוא האיחוד עם היישוב הסמוך "קציר", ביוני 2012 הופרדו הרשויות במסגרת קידום הפיכת חריש לעיר, והיום חריש היא רשות מוניציפלית בפני עצמה.
היא תוכננה בקפידה ארבע וחצי שנים ויושמו בה כל הלקחים האפשריים שנלמדו מתכנונים מקבילים של ערים כאלו בעבר.
הבניה בחריש היא בניה רוויה, ועתידים להיות בה מאות מבני ציבור שיספקו מגוון שירותים לכל קהילה באשר היא, בתי ספר, מוסדות תרבות ועוד. בתוככי חריש ישנם 400 דונם של ירוק, כולל פארק עירוני ענק אשר מתוכנן בסטנדרטים בינלאומים ויישא בתוכו שכלולים מעניינים. ליד כל קבוצת בניינים עתיד להיות מתחם מסחרי ומשרדים והכל לרווחת התושבים, הדבר יקל עליהם לערוך קניות ולהיעזר בכל השירותים המוצעים כמו קופות חולים, דואר וכו'.
לאחרונה נודע בתקשורת שהוועדה לתכנון ובניה בחריש משנה את התב"ע בעיר לטובת משפחות גדולות, כך שלכל דירה תהיה אופציה להרחבה בתב"ע של 25 מ"ר נוספים לדירתו.


ראש המועצה יצחק קשת עם יואב גלנט שר הבינוי והשיכון בסיור בעיר 

חינוך פורמלי
בספטמבר הקרוב עתידים להיפתח שלושה בתי ספר, 20 כיתות גן ו3 מעונות יום, לשימוש כלל המגזרים באוכלוסיה.
יצחק קשת, ראש המועצה המקומית חריש: "החינוך עומד בראש סדר מעייני ולכן בחרנו להביא לאגף החינוך בעיר את הטובים ביותר. מנהל אגף חינוך, תרבות, פנאי וקהילה, יוסי בייר, כיהן בתפקיד בהוד השרון 12 שנים, ועשור קודם לכן כמנהל אגף החינוך בנצרת עילית. יש לו רקע רב, הוא קיבל פרס חינוך ארצי, והגיע עם המון ניסיון. נוסף ליוסי בייר, מלווה אותנו בהכנת תכנית האב לחינוך ביישוב דלית שטאובר, לשעבר מנכלית משרד החינוך. כל זאת במטרה ליצור כאן בחריש את מערכת החינוך הטובה והמגוונת ביותר. בחריש יוצרים יש מאין ולכן יש פתיחות גדולה לכל הנישות ולכל הדברים האפשריים".

חינוך בלתי פורמלי
מעורבות והתנדבות הם רעיונות מרכזיים בעיר, והכוונה היא שהם יניעו אותה למקום הכי גבוה שאפשר. האוכלוסייה שמגיעה לעיר מאד איכותית ומעורבת, ויחד עם ראש המועצה יצחק קשת, שמוביל הליך כולל של שיתוף הציבור, ניתן להשיג תוצאות מדהימות.
כבר היום נעשים כנסים ומפגשים עם תושבים קיימים ועתידיים כדי ליצור מערך התנדבות ומעורבות פורה ויצירתי. בחריש מאמינים שגם לתושב יש אמירה במה נכון וטוב לו ושואפים להגיע לשיתוף פעולה ומתוך כך העיר תשרת את תושביה בצורה הטובה ביותר. 
 
פנאי ותרבות בתוך הקהילה
בחריש שמים דגש מיוחד על כל מה שקשור לקהילה, כדי לבנות חיי קהילה פוריים ומוצלחים. הולכים להיות הרבה פרויקטים קהילתיים, ישנה עובדת קהילתית שעובדת עם הציבור ויחד איתם תבנה תכנית קהילתית.
כבר היום יש גינה קהילתית(*) כל שבוע בימי ראשון שמציעה לציבור שלל פעילויות, והולכים להיות אירועי תרבות, מפגשים בין מגזריים, הידברות ועוד..

(*)בגינה הקהילתית הדגש הוא על פעילויות לילדים, למשל: הכנה של פינות שתיה והאכלה לציפורים, בניה של קומפוסט וצביעה, נטיעה של זרעים, השנה זוהי שנת שמיטה אז הפעילויות מעט מוגבלות. אך למרות זאת דואגים לעשות פעילות ויצירה חוויתית בהתאם למה שמותר ואסור
 

 
עסקאות אחרונות מרשות המיסים
 
דירה שנת בנייה מחיר בש"ח שטח נטו(במ"ר) מחיר למ"ר בש"ח קומה חניות
3 חדרים 1990 377,372 76 4,965 קומת קרקע 0
4 חדרים
 
1990 615,005 90 6,833 קומה 1 0
4 חדרים 2015 929,424 98 9,482 קומת קרקע מתוך 8 קומות 1
5 חדרים 2015 1,444,103 135 10,695 קומה 3 מתוך 6 2
 



  לקבלת נתונים על  עסקאות יד שנייה/השכרה/חדשות מפרויקטים, ניתן להתקשר למספר :
  072-3713813 נדלן חריש.



 לחץ לריכוז כל הפרויקטים בחריש


ראיונות

"לעיר הזו אין אח ורע במדינת ישראל" אומר שגיא אקשטין , תושב חריש ותיק שגר בחריש כבר 7 שנים, ובעלים של משרד השיווק וניהול הנכסים "נדל"ן חריש GROUP "
 
למה דווקא חריש?
הגענו לכאן כי הייתי מנהל בית ספר בכפר הרא"ה וחיפשנו מקום קרוב עם קהילה טובה.
בפעם הראשונה שראינו את המקום-רצינו לעשות פרסה ולחפש מקום אחר כי הייתה הזנחה גדולה, רחוב שומם של כ200 דירות בשומקום.  אבל אישתי אמרה "אל תסתכל בקנקן. האנשים שגרים במקום כזה חייבים להיות אידיאליסטים" וכל השאר היסטוריה.

מה סגנון האוכלוסיה בחריש?
האוכלוסיה בחריש מגוונת, והיא מתחלקת ל4 שכונות:
1. שכונת הפרסה – כ3000 יח"ד , מתוכם כ1500 יח"ד אשר נמכרו במסגרת קבוצות רכישה לציבור דתי וחרדי{לעבדך באמת , נאות חנן , שילת דניאל ועוד , ומתוכם 1500 יח"ד אשר משווקות עי קבלנים לציבור כללי ,דתיים וחילונים כאחד{חנן מור, דונה ,רייסדור ועוד.}
 
2. השכונה הצפונית – כ3000 יח"ד , מתוכם כ1800 יח"ד שנמכרו במסגרת קבוצות רכישה לציבור חילוני ודתי {נאות חריש, חריש המאוחדת , נוה פורת ועוד..}
            ועוד כ1200 יח"ד ששוקו עי קבלנים {דימרי, מגידו, חנן מור ועוד}
בשכונות אלו נמכרו למעלה משני שליש מכלל הדירות , ומי שיגיע לחריש כיום יזכה לראות מעל 100 בנינים בתנופת בניה אדירה!
 
3 . שכונת המגף – כ3000 יח"ד {כולל שבס}, אשר משווקות ע"י המינהל בתחילת יוני .
צפי הביקוש הוא גדול מאד , וצפויים להתמודד קבוצות רבות וקבלנים רבים של 12 מתחמים שונים בשכונה זו שנמצאת בצד לשכונת הפרסה בחלק המזרחי של חריש.
לאחר ה1 ביוני הצפי לתחילת בניה הוא כ10 חודשים בלבד , כך שההערכות הן שבתוך כ3 שנים אף שכונה זו תעמוד על תילה .
 
4. שכונת אור המזרח – כ1800 יח"ד עם מסחר ומלונאות ותעשיה – בצמוד לשכונה הצפונית בחריש.
התכניות הופקדו בוועדה – בחודש שעבר וצפויות להיות מאושרות בחודשים הקרובים.





נשמע מדהים! הכל הולך ונרקם מהר. מה הצפי לאיכלוס של רוב הפרויקטים?
סה"כ בתוך כ5-6 מהיום חריש צפויה לאכלס למעלה מ11,000 יח"ד שהם כ50-60  אלף איש,
צפי איכלוס ראשון כבר יהיה עד אלול הקרוב  וצפוי לכלול בין 200-400 משפחות.
בשנת 2016 חריש תאכלס קרוב ל2000  משפחות, וכן הלאה בקצב גידול מהיר מאד.

תודה רבה על כל המידע! תרצה לומר משפט לסיכום לכל הקוראים המתעניינים בחריש?
כל מי שעדיין חושש או מפחד מקניה בחריש, צריך לבוא היום ולראות איזו פנינה של עיר בבניה אדירה כבר קיימת במקום, ולהתרשם מהגישה הנוחה, התכנון המוקפד ואיכות החיים שתהיינה כאן למשפחות . ממש מודיעין 2.
אין ספק שבעוד 5 שנים נראה בחריש עיר ירוקה , מודרנית , מפותחת ויפיהפיה ,עם חיי חברה , מסחר, חינוך וקהילה, עשירים מאד. עדיין לא מאוחר להצטרף להצלחה, ומוטב שעה אחת קודם, כדברי חכמים.

תודה רבה ובהצלחה!

משפחה חדשה שמצטרפת לחריש

 
 
משפחת לוי מונה שלוש נפשות
יוסף 24, מיכל 22, ודניאל יהודה 1. 
יוסף- עוסק בבטחון במשרד הפנים ואחראי על דירות של חיילים בודדים, וסטודנט למדעי המחשב.
מיכל- מורה, ואחראית בצהרון של בית ספר בכפר אדומים, סטודנטית לחינוך וחברה

הם משפחה צעירה שעתידה לגור בחריש ורציתי לשמוע מהם על הסיבות לגור שם.
מתי אתם עתידים לעבור לגור בחריש?
בעוד כשנה
היכן בדיוק?
הפרויקט שנגור בו נקרא "לב חריש" וכשמו כן הוא, נמצא ממש בלב ליבה של חריש, זה הולך להיות בניין בוטיק של 11 דיירים, שניים בכל קומה. רגוע ואקסלוסיבי.
למה דווקא חריש?
תראי, היום כמעט ואי אפשר לקנות דירה בקלות בארץ, במיוחד בערים מרכזיות. אז החלטנו ללכת על חריש, מה גם שאנחנו מאד מאמינים במקום, לפי התכנונים שצופים לחריש היא הולכת להיות עיר מפותחת ומיושבת, עם חיי קהילה מגוונים ותושבי אוכלוסיה מכל הסוגים והמינים.
אתם מכירים אנשים שהולכים לגור שם?
יצא לנו לשמוע על כל מיני אנשים שקנו, בסה"כ הולכים לגור בחריש אנשים ברמה גבוהה שהחליטו לגור באיזור חדש, יפה, וזול.
אתם רואים את עצמכם משתקעים שם?
במידה ונצליח להתברג בעבודות ויהיה היצע מספיק רחב, כמובן שכן. נשמח לראות את עתידנו הרחוק שם.

משפחה וותיקה


בתמונה- לפי הסדר מימין לשמאל
אביגיל בת 3.5, מיכל בת 37, אילת בת 8.5, יאיר בן 11, משה בן 41, גלעד בן 6, אריאל בן 14, בניה בן 1.5, יהונתן בן 16.
משה ומיכל מורים במשרד החינוך


כמה זמן אתם גרים בחריש?
אנחנו גרים בחריש כבר 10 שנים, ממש לפני הגירוש הגענו לכאן. הייתה תקופה קצרה שעברנו בה לשומרון, אך לאחר עשרה חודשים חזרנו לחריש.

למה דווקא חריש?
מבחינת החינוך יש פה דברים שאין במקומות אחרים, הגוון התורני מאד ברור, הקהילה מדהימה, יש בה פשטות, שותפות, עזרה הדדית וגמילות חסדים.
גם החיבור לתורה מאד משמעותי, בית המדרש בחריש הוא מרכז הקהילה, כל העשייה מחוברת לקודש, יש שיעורי תורה עם טובי המרצים, תלמוד תורה אחה"צ לילדים ועוד פעילויות ואירועים. מסביבנו האוכלוסייה מאד מגוונת, יש עולים מקווקז, דתיים, חרדים חילונים, וכל זה יוצר מרקם אנושי מאד מיוחד.

מה אתם הכי אוהבים שם?
את אוסף האנשים המיוחד במינו, את דיבוק החברים, את החיים הפשוטים, הצנועים והשמחים, לראות את הילדים שלנו פורחים פה ואת תנופת הבנייה המדהימה מסביב.

איך מסתדרים מבחינת נגישות?
היום מאד נוח, הכל קרוב ונגיש: המעון, הגנים, המכולת, בית הכנסת, הכל נמצא במרחק נגיעה. באופן כללי לחריש הנגישות מעולה, כביש 6 קרוב ובעזרתו מגיעים לכל מקום במהרה, יש תחבורה ציבורית נוחה וכל השירותים הנצרכים קרובים.

לסיכום איך תתאר את חריש?
חריש היא עיר בבנייה וזה המקום היחיד בארץ שבו הגרעין מצמיח עיר, מי שרוצה להיות שותף בגרעין המיוחד והחזק הזה מוזמן להגיע. אנחנו נשמח לכוחות חדשים ומרעננים שיצטרפו לעשייה!

תודה רבה! 


לחץ לכניסה לעמוד הפייסבוק של חריש

לחץ לכניסה למפה של חריש






תשריט של העיר חריש