גבעת זאב - הכתבה המלאה

האם יש אווירה קהילתית? בגבעה בכלל יש אוירה של "כולם מכירים את כולם", יש הפעלות לילדים, ערבי תרבות למבוגרים ומצד שני לכל אחד יש את הספייס שלו כמה שמתחשק. אנחנו גרים בשכונת משה"ב, בקהילת "לב גבעת זאב", שכרגע בתהליך בניית בית כנסת על שם אלירז פרץ. בשכונה שלנו זה כמו יישוב ממש; יש וועדות חסד ותרבות, יש דאגה הדדית בין כל התושבים ותחושה של משפחתיות וחברות שאין לה תחליף.
 
 נגישות ותחבורה
גבעת זאב נמצאת צפונית מערבית לירושלים, והיא התנחלות עירונית שהוקמה ב1977.
הישוב נמצא דרומית לכביש 443, כביש הגישה המחבר בינה לבין ירושלים הוא 436.
 
קצת על המקום
הישוב גבעת זאב נקרא על שם זאב ז'בוטינסקי, לכבוד מאה שנים להולדתו,  והוקם בשנת 1983.
בגבעת זאב ישנה אוכלוסיה מגוונת המונה על שורותיה חילוניים ודתיים, עולים חדשים לצד תושבים וותיקים, משפחות צעירות ומשפחות וותיקות, וכולם חיים אחד עם השני בהרמוניה.
גבעת זאב מחלוקת למזרח ומערב, הצד המערבי כולל את השכונות גבעת זאב, מורשת, משה"ב ואגן האיילות
הצד המזרחי הוא השכונה נווה מנחם.
גבעת זאב הוקמה כגבעת זאב (רחוב המכבים וסביבותיו) לאחר מכן קמה השכונה מורשת ולבסוף הוקמה נווה מנחם.
שכונת משכנות גבעת זאב, הנקראת גם שכונת משה"ב נבנתה כפרוייקט לציבור הדתי לאומי. כיום גרים בשכונה משפחות דתיות וחרדיות
השכונה אגן האיילות נבנתה כמיודעת לציבור החרדי. שכונה המתפתחת ונמצאת בתנופת בניה גדולה.
אתרים בקרבת מקום: הגן הלאומי נבי סמואל- מקום הקבורה של שמואל הנביא המקודש לשלושת הדתות וכולל: מעיינות, אתר עתיקות, נקודת תצפית ואתר עתיקות.
  • מעיין דביר- מעיין טבעי שסביבו בריכה, המעיין נקרא על שם סמ"ר דביר עמנואלוף שהיה ההרוג הראשון במלחמת עופרת יצוקה.
 
חינוך פורמלי
בישוב שלל מעונות יום  ומעון של ויצו, מערכת גני ילדים רחבה המתאפיינת בצוותים ומסורים אווירה משפחתית וחמה. וכוללת 28 גני ילדים, שלושה מתוכם מיועדים לילדים בעלי צרכים מיוחדים.
בתי ספר יסודיים ישנם 3 במספר, בית ספר לחינוך מיוחד וחטיבת ביניים.
תלמידי התיכון יוצאים לתיכונים השונים הפזורים ברחבי ירושלים.
תלמידי מערכת החינוך ביישוב נהנים מאירועי תרבות המשולבים עם הלימודים, טיולים חווייתיים וסיורים במוזיאונים.
 
חינוך בלתי פורמלי
תנועות הנוער הפועלות בגבעת זאב הן בני עקיבא והצופים.
בישוב פועלת יחידת נוער שמעודדת למנהיגות צעירה דרך קבוצות מנהיגות למשל: תנועת אחרי, מדצ"ים, מועצת נוער ועוד. בני הנוער בישוב עסוקים בהתנדבות ועשייה חוויתית ופורה.
מתנ"ס גבעת זאב מפעיל חוגים לילדים ולנוער למשל: אומנות ויצירה, אלקטרוניקה, תיאטרון, קפוארה, ג'ודו, מוסיקה, טניס, טאקוואנדו, התעמלות קרקע, מחול, פסנתר, פיתוח קול, קט סל, תופים, תכשיטנות.
 


פנאי ותרבות בתוך הקהילה
בגבעת זאב בתי כנסת רבים המחולקים לפי נוסחים וסגנונות כך שכל אחד יוכל למצוא את קהילת בית הכנסת שמתאימה לו ושיוכל להיות חלק ממנה.
בישוב ישנו גרעין תורני הנקרא גרעין אל אור, הוא הוקם לפני 14 שנים ונקרא על שם אלון בביאן, אוריאל ואלירז פרץ הי"ד, בני הישוב שנפלו בהגנת הארץ.
הגרעין שוקק וחי בתוך היישוב, ולוקח חלק פעיל במסגרות החינוכיות ובחינוך הבלתי פורמלי, הגרעין מתאפיין בעזרה הדדית ופרגון רחב הין המשפחות, בפעילויות משותפות ואירועים מיוחדים שהוא מפעיל.
 
שירות לאזרח
בגבעת זאב פועלות קופות חולים של כל הקופות, מתקני ספורט, מגרשי כדורסל וטניס, ספריה ציבורית, שירותי דת, ישנם שני סופרים גדולים לרווחת התושבים: קו אופ שופ, שוק העיר, ועוד מכולת פרטית. בנוסף במרחק 10 ד' נמצא קניון רמות ובו חנויות אופנה, מוצרי חשמל, רשת מזון גדולה, בתי קפה ומסעדות.
 
 
עסקאות אחרונות מרשות המיסים
דירה כתובת שנת בנייה מחיר בש"ח שטח נטו(במ"ר) מחיר למ"ר קומה חניות
3 חדרים גבעת זאב 83 2015 1,337,921 80 16,722 קרקע מתוך 11 1
4 חדרים גבעת זאב 74 2015 1,735,000 126 - 6 מתוך 11 1
5 חדרים גבעת זאב 74 2015 2,040,000 - 16,316 7 מתוך 11 2
 
 
ממוצע עסקאות מרשות המיסים:
מס' חדרים ממוצע דירות חדשות ממוצע דירות יד שניה
3 1,350,000 900,000
4 1,735,000 1,355,000
5 2,040,000 1,510,000
 
 
עסקאות אחרונות באדיבות רפי- תיווך מאור 02-5730077
 
מכירה: 5 חדרים, קוטג' חצר ומרפסת,150 מ', רח מצפה,  1,785,000
4 חדרים, דירת גן רח' הרקפת שכונת משה"ב, 1,635,000
 
השכרה: 3 חדרים+ מרפסת, רח הסביון, משה"ב, 3,850
4 חדרים + גינה, רח' קדרון נווה מנחם, 4,800
 
 
משפחת כהנא עמית 29 יועץ נדל"ן,  מלי 27 בעלים של "כמים- פלייבק לפנים", הילה- בת 4.5 חברה של כולם בגן סביון,  ליאת- בת שנה בניסיונות הליכה
 
פזם: כמעט 5 שנים.
 
למה דווקא גבעת זאב?
שמענו על גבעת זאב דברים טובים, אהבנו שזה ישוב מעורב, קרוב לירושלים, קרוב למרכז, במיקום מעולה.
 
האם יש אווירה קהילתית?
בגבעה בכלל יש אוירה של "כולם מכירים את כולם", יש הפעלות לילדים, ערבי תרבות למבוגרים ומצד שני לכל אחד יש את הספייס שלו כמה שמתחשק. אנחנו גרים בשכונת משה"ב, בקהילת "לב גבעת זאב", שכרגע בתהליך בניית בית כנסת על שם אלירז פרץ. בשכונה שלנו זה כמו יישוב ממש; יש וועדות חסד ותרבות, יש  דאגה הדדית בין כל התושבים ותחושה של משפחתיות וחברות שאין לה תחליף.
 
איך אתם מבלים בשעות אחה"צ?
 אני בד"כ אוספת את הבנות בין 15:30-16:15, בד"כ הילה הולכת לחבר/ה או שבאים אליה. יום שאין בו חברים זה- "אמא, הרבה זמן לא באו אלינו!!!" עמית בד"כ עובד עד 20:00, מראה נכסים ללקוחות וסוגר חוזים. חוץ מכשאני צריכה לצאת להופעה של "כמים", תאטרון הפלייבק שלי ואז הוא משתדל להגיע בסביבות חמש כדי שאוכל להתארגן ולצאת, כשזה לא מסתדר לו, או כשיש יותר משני מופעים בשבוע, יש מאגר בייביסיטריות מתוקות ואחראיות שמתגייסות לשמור על הבנות. כמובן, יש גם ערבים אחרים- פעם בשבועיים יש שיעור נשים של הקהילה. לפעמים השיעור אצלנו בבית, לפעמים בבית אחר. בנוסף יש גם ערבי נשים קהילתיים, שיעורים ומשחקי כדורסל וכדורגל לגברים. בשבת זה עיקר הזמן החברתי שלנו, חוזרים מבית הכנסת רק אחרי שיעור, תהילים לילדים והתקשקשות עם החברים ברחבה של בית כנסת (מחכים ומחפשים עוד תרומות כדי להשלים את בניין הקבע), בסביבות 11:30 אנחנו כבר בבית, ואז נהנים לנו מארוחות משותפות עם חברים, ולפעמים לבד- כי, בשביל מה יש שבת?
 

ראיון עם מוטי סימפסון 38 נשוי, תושב גאה של גבעת זאב זה 5 שנים, רב הקהילה הציונית-דתית "שבט בנימין" (הקהילה הראשונה והותיקה ביישוב) וחבר הגרעין התורני "אל אור" על שם החיילים אלון בביאן ואלירז פרץ.

מה תמהיל האוכלוסיה בקהילה?
הקהילה מורכבת בשלל הגילאים והסוגים: ממשפחות שחלקן ביישוב  כ 30 שנה והן מראשונות המשפחות ביישוב, משפחות שהצטרפו בשנים שאחרי, ומשפחות שהגיעו (כמונו ב 5-7) השנים האחרונות. יש בקהילה משפחות עם ילדים קטנים ותינוקות ויש סבים וסבתות שכבר חולשים על שבטים מפוארים. יש אשכנזים וספרדים, כיפות סרוגות בעיקר אך גם וחרדים. ב"ה, עם ישראל במלוא תפארתו.

מהו החזון הקהילתי? ואיך הוא בא לידי ביטוי?
הייחוד הקהילתי עומד בעיקר על המון ביחד, אהבה וחברות. המון מחשבה על האחר, בלי סוף רצון לעזור ולחיות בשיתוף עם כל השוני ולמרות ההבדלים – במוצא, בדעות ובגילאים. זה בא לידי ביטוי בארועים כאלה ואחרים בהם אנו משתדלים כולנו להתכנס, בשמחות שנחגגות בבית הכנסת, בהן תמיד ניתן לחוש בפירגון ההדדי וההחיבו הגדול, ובעיקר בהתגייסות לעזרה ותמיכה ברגעים נעימים ומשמחים ובימים קשים ומאתגרים.

מה מייחד את הגרעין?
הגרעין התורני בגבעת זאב מתייחד בכך שאנו חיים ביישוב כחלק מהקהילה, ואופי הפעילות והחיים שלנו תואם זאת: אנחנו חלק אינטגראלי מבתי הכנסת (יש 3 רבני בתי כנסת צעירים הקשורים לגרעין), אנו לוקחים חלק שווה ומלא בעשייה החינוכית – בבית הספר, בסניף ובחיי החברה המגוונים. אנו מאמינים שחיים עשירים של שכנות וחברות הם התרומה המלאה והנכונה לעם ישראל, ולתהליכים שעוברים על דורנו.

לריכוז הפרויקטים שלנו בגבעת זאב