קרית מלאכי - הכתבה המלאה

למה בחרתם לגור דווקא בקרית מלאכי? רמי: אני גר בקרית מלאכי כל חיי, ומירי הגיעה לכאן כשהתחתנו לפני 8 שנים. מירי: בחרנו לגור כאן גם ברמה המעשית שכאן יש אפשרות לגור ברמת חיים טובה יותר מאשר מקומות אחרים בגלל פער המחירים. בנוסף קרית מלאכי מתאפיינת בחמימות וקהילתיות, עיר קטנה שמצד אחד כולם בה מכירים את כולם אבל מצד שני ישנה גם פרטיות. המיקום מעולה ביחס למרכז ולירושלים ולכל מקום, יש פה הרגשה של חיבור לטבע גם בגלל הקרבה למושבים וקירבה למרכזי קניות גדולים כמו הביג, אשדוד ורחובות. נעים לנו כאן ואנחנו מוקפים באנשים נהדרים.

נגישות ותחבורה
קרית מלאכי היא עיר הנמצאת במחוז דרום במישור חוף יהודה, היא שוכנת בסמוך לצומת "מלאכי", צומת זו מחברת בין כביש 40 לכביש 3.


 
קצת על המקום
העיר נוסדה בשנת 1950 והוקמה על חורבות הכפר הערבי "קסטינה", בתחילה היא  שימשה כמעברה ומחנה קסטינה שימש את הצבא הבריטי, בשנת 1958 היא הוכרזה כמועצה מקומית וקיבלה את שמה.
השם "קרית מלאכי" הוענק לעיר כאות הוקרה ליהודיי לוס אנג'לס שתרמו כספים ועזרו בהקמתה   ( angels- מלאכים ).
עוד מקור לשם העיר הוא ספר מלאכי פרק א' פסוק א' "משא דבר ה' אל ישראל, ביד מלאכי".
בעיר קיימת קהילת חב"ד, ב1969 הוקמה שכונה בדרום העיר לחסידי חב"ד שעלו מרוסיה, בשכונה אוכלסו גם עולים מבוכרה וגיאורגיה. השכונה נקראת "נחלת הר חב"ד".
חינוך פורמלי
בעיר קיימים מגוון מעונות יום וגנים המפוזרים בשכונות השונות, ישנו מענה לכל האוכלוסיות, חינוך ממלכתי, ממלכתי דתי וחב"ד.
בתי ספר יסודיים ישנם 9 במספר, בתוכם ממלכתי, ממ"ד, חב"ד ותלמוד תורה.
בתי ספר תיכונים ישנם: תיכון אמי"ת, אולפנת אמי"ת, תיכון גימנסיה דרכא ותיכון בית חנה.
אגף החינוך בעיר גדול ומפותח ודואג להעשיר את תכניות הלימודים במרכזי אומנות ומוסיקה, פרויקטים מיוחדים, יום לימודים ארוך, קייטנות, תכניות הזנה וכל מה שמקדם ומפתח את התלמידים.
 
חינוך בלתי פורמלי
תנועות הנוער בעיר הן בני עקיבא, הצופים ואחריי. הן מובילות יצרתיות בעיר ומספקות תכנים חווייתיים וערכיים לילדים ולנוער.
בעיר ישנו מתנס שמפעיל חוגים שונים לילדים ולנוער למשל: תיאטרון, רובוטיקה, מדע, יצירה, שחמט, הייטק, טיסנאות, משחקי חשיבה, עיצוב תסרוקות, אנגלית, מוסיקה, התעמלות קרקע, חדר כושר, קראטה ועוד.
יחידת הנוער מספקת מגוון שירותים לבני הנוער בעיר, מועדוני נוער, מרכז קידום, גרעין נח"ל קהילה. מטרתה היא לקדם ולפתח את הנוער להיות מובילים ומנהיגים.
 
פנאי ותרבות בתוך הקהילה
בקרית מלאכי מגוון רחב של בתי כנסת בשלל נוסחים, הם מפוזרים בשכונות השונות ופוקדים אותם מספר רב של מתפללים מקהילות שונות בעיר.
בעיר פועל גרעין תורני שוקק הנקרא "מרכז נריה" הגרעין מפעיל אירועי תרבות קהילתיים, מפגשים משותפים בשבתות ובימי חול, פעילויות לילדים, לימוד תורה, וועדה שעוזרת בשמחות, ועוד.
ניתן למצוא תרבות ופנאי בעיר במתנ"ס העירוני, שדואג להביא הצגות ומופעים מיוחדים, הופעות, חוגים שונים כמו: יוגה, חדר כושר, ריקודי עם, ימי עיון שונים ומעניינים.
 
שירות לאזרח
קופות חולים הפועלות בעיר הן של הקופות: מאוחדת, כללית, מכבי ולאומית. ישנם סניפי טיפת חלב, רפואת שיניים ומוקד רפואה דחופה.
בעיר ישנם רשתות מזון וסופרים, בצמוד לעיר נמצא "ביג קסטינה" מרכז מסחרי ענק ומפותח שניתן למצוא בו בתי קפה ומסעדות, חנויות חשמל, רשתות אופנה, רשתות מזון ועוד.
עוד בעיר: חדר כושר, ספריה, בריכה עירונית.


 
עסקאות אחרונות מרשות המיסים
דירה כתובת שנת בנייה מחיר בש"ח שטח נטו(במ"ר) מחיר למ"ר קומה חניות
3 חדרים קרית מלאכי 8 2016 754,000 72 - 4 מתוך 8 -
4 חדרים קרית מלאכי 11 2016 875,000 87 10,055 3 מתוך 8 -
5 חדרים קרית מלאכי 4 2016 1,000,000 104 - 1 מתוך 8 -
 
 
ממוצע עסקאות מרשות המיסים:
מס' חדרים ממוצע דירות חדשות ממוצע דירות יד שניה
3 767,000 550,000
4 915,000 715,000
5 1,002,500 770,000
 
 
עסקאות אחרונות באדיבות עדי פרחן "ראשית הארץ"
 
מכירה: 3 חדרים, רחוב וייצמן, 580,000
4 חדרים 95 מטר, רחוב המחנה, 925,000
 
השכרה: 60 מטר, נחלת הר חב"ד, 2,200
4 חדרים 100 מטר, רחוב אילת, 3,100



משפחת אליאס רמי 37 מירי 35 אשבל 7 אלומה 5 שבו 3
פזם: 8
למה בחרתם לגור דווקא בקרית מלאכי?
רמי: אני גר בקרית מלאכי כל חיי, ומירי הגיעה לכאן כשהתחתנו לפני 8 שנים.
מירי: בחרנו לגור כאן גם ברמה המעשית שכאן יש אפשרות לגור ברמת חיים טובה יותר מאשר מקומות אחרים בגלל פער המחירים. בנוסף קרית מלאכי מתאפיינת בחמימות וקהילתיות, עיר קטנה שמצד אחד כולם בה מכירים את כולם אבל מצד שני ישנה גם פרטיות. המיקום מעולה ביחס למרכז ולירושלים ולכל מקום, יש פה הרגשה של חיבור לטבע גם בגלל הקרבה למושבים וקירבה למרכזי קניות גדולים כמו הביג, אשדוד ורחובות.
נעים לנו כאן ואנחנו מוקפים באנשים נהדרים.
האם יש אווירה קהילתית?
כמובן!,יש פעילויות מטעם העירייה למשל: הפנינג, הצגות ואירועים שונים. וכמובן ישנו גרעין תורני מקסים, שמפעיל חוגים ופעילויות סביב חגים ומועדים כמו: ריקודגלים ביום ירושלים ואירועי יום העצמאות, ערבי נשים, לימוד משותף, כדורסל לגברים, שבתות גרעין ועוד.האווירה הקהילתית באה לידי ביטוי גם בעזרה הדדית, ישנו וועד שדואג לארוחות חמות ובישולים לשבת ליולדות, או להבדיל בעזרה למקרי אבל. ישנה שותפות ותמיכה הדדית אבל בלי לחץ, מי שרוצה ומתאים לו עוזר ונעזר.
אנו מסתייעים גם בחברים, למשל אשבל הבת הגדולה שלנו כל יום שלישי הולכת לחברה קבועה כי אנחנו מסיימים לעבוד מאוחר, וזה גם כיף לילדים.
איך אתם מבלים בשעות אחהצ?
יש במתנס הקהילתי הרבה חוגים מצוינים, אשבל ואלומה בהתעלמות קרקע ויש גם נבחרת, יש בספריה שעת סיפור שהיא תיאטרון או המחזה,  ויש שעת סיפור שמתאימה למגזר הדתי לטובת מי שמעוניין וגם לטובת החבדניק"ים שיש להם קהילה כאן.
מה אתם הכי אוהבים בקרית מלאכי?
רמי: זה קל, את האנשים.
מירי: בהחלט, את האווירה והאנשים, תמיד כשאנחנו חוזרים מההורים שלי ואנחנו מגיעים לקריה, כבר בכניסה אני מרגישה שהגעתי הביתה :)
 


משפחת חוטר שמעון 38 אביטל 33 הודיה 11 יוחאי 9 דרור 7 הדס 4 מעיין שנה ו4
פזם: 10 וחצי
למה דווקא קרית מלאכי?
אביטל: שמעון הוא בן המקום ואני הייתי פה בת שירות, האמת היא שהחלטנוו לגור כאן כתחנת מעבר במטרה לשכור בזול ובנתיים לחסוך כסף לדירה במקום אחר, אבל כשהתחלנו לגור כאן פתאום גילינו שטוב לנו, גילינו קהילה מקסימה, את קהילת הגרעין, שמעון בקושי הכיר את הגרעין ואני כבת שירות הכרתי גרעין שהיה "תחנת רכבת" ולא הצליח להשתלב בעיר, אבל בשנתיים שלוש שחלפו הגרעין עבר מהפך נוספו הרבה משפחות, מה שנקרא באנו בגלל המחיר ונשארנו בגלל הקהילה.
איך באה לידי ביטוי האווירה הקהילתית?
האווירה הקהילתית באה לידי ביטוי במוסדות הלימוד המשותפים, מעון גנים ובית ספר, פעילויות לנשים, שיעורים לילדים בשבתות, לימוד שבועי לגברים, מלווה מלכה במוצש שבתות מברכין, וועדת אחווה שדואגת לארוחות ולעזרה בשמחות ולא עלינו להפך באבל, אירועי קהילה משותפים, כמו: שבתות קהילה, אירועים בחגים, טיולים בחופשות. ובעיקר אווירה שמחה, פתוחה ומקבלת כל משפחה שרוצה להצטרף. הגרעין תורני אך מגוון ועל אף השוני בין האנשים האווירה מאד חיובית.
איך אתם מבלים בשעות אחהצ?
הילדים מעבירים את שעות אחר הצהריים במחשקים עם השכנים, בנוסף לעיתים צופים בסרטים, מציירים הרבה, פעם בשבוע יש חוג לכל אחד וכמובן שהגדולים הולכים ואוהבים לקחת חלק בבני עקיבא.
 
אופיר חיים מנכ"ל הגרעין התורני מרכז נריה:
מתי הוקם הגרעין ומה תמהיל האוכלוסיה בו?
לפני קרוב לשני עשורים הוקם הגרעין בקרית מלאכי. כיום חברים בגרעין למעלה ממאה משפחות ועוד היד נטויה. משפחות הגרעין מגיעות מכל גווני הציבור הדתי לאומי. ביניהן נמצא חברים ברמות דתיות שונות, ממגוון בתי מדרש וממרחב רחב של תעסוקות. מבחינת מקור המשפחות ישנן משפחות רבות של יוצאי התנחלויות ושכונות מבוססות, בצידם של יוצאי הפריפריות ועולים מאתיופיה. גם מבני העיר עצמה רבו המשפחות הצעירות שמוצאות בה את מקומן כחברים בקהילת הגרעין. כל אלה מתאחדים סביב החזון של "יחד שבטי ישראל". הם מאמינים שצריך ואפשר להפיל את המחיצות בין חלקי העם, לחבר בין אוכלוסיות מרקע שונה ולפעול לקידום האוכלוסייה בעיר מבחינה תורנית, חינוכית, חברתית ורווחתית, על פי רוח התורה.
ספר לי על פועלו של הגרעין ותרומתו לקהילה
אנו משקיעים לא מעט בגיבוש קהילת הגרעין, באמצעות ערבי גברים/נשים, פעילויות חברה, טיולים ולפחות מספר פעמים בשנה גם סעודות משותפות וערבי הווי מושקעים. ואכן החברים חווים את הקהילה כאילו היתה משפחתם המורחבת. החברה חמה ותוססת ביומיום, והחיבוק שיקבלו מחבריהם בעת שמחה, כמו גם חלילה בעת צרה, לא יישכח לזמן רב.
ויחד עם זאת הגרעין פועל רבות בעיר בתחומים רבים. רבים משתלבים בבתי הכנסת ובקהילות הקיימות בעיר ומשפיעים עליהן. הוקמו מוסדות חינוך ברוח הגרעין המשרתים את כלל האוכלוסיה - ממעון היום, דרך גנים, בי"ס יסודי תלמוד תורה, ישיבה תיכונית, ועד לכולל אברכים. הגרעין מפעיל רשת של מועדוניות לילדי רווחה ועובד בשיתוף פעולה משמעותי עם מחלקות העירייה השונות. לפני מספר שנים הוקם 'מרכז נריה למשפחה' שמהווה חלוץ ופורץ דרך ברמה אזורית ואפילו ארצית, ומדגים את היכולת של גרעין שחי במקום להשתלב במערך הדרכת כלות, סדנאות חינוך וזוגיות ועוד.
אתם מוזמנים להצטרף לקהילה חמה ותוססת, לחיות בקרית מלאכי ולפעול בה.
לפרטים והצטרפות אפרת פנחס רכזת קהילה 052-8903621.

לריכוז הפרויקטים בקרית מלאכי