טל מנשה - הכתבה המלאה

למה דווקא טל מנשה? בטל מנשה יש אווירה משפחתית ואנשים נהדרים וחמימים, צפון השומרון זה איזור שמשלב מגוון אוכלוסיות: עולים חדשים, משפחות צעירות, וותיקים וכו'. זהו חבל ארץ שיש בו חקלאות, תעשייה והמון מרחב ליצירה ציונית במגוון תחומים. טוביה: אני גרתי בטל מנשה מגיל 5, וגם לאחר החתונה (חוץ משנתיים הפסקה) וגם כל המשפחה שלי גרה שם אנו 3 בנים ממשיכים בישוב, כנראה שהמקום באמת טוב כי כולם נשארים.
 
נגישות ותחבורה
טל מנשה הוא ישוב קהילתי דתי הנמצא בצפון מערב השומרון ושייך למועצה איזורית שומרון.
הישוב נמצא בסמוך לישובים קציר, חריש ושקד.
ממוקם רק 10 דקות מכביש 6, ו10 ד' מחריש, קרוב ונגיש לכל.
 
קצת על המקום
טל מנשה הוקם בשנת 1991, כגרעין התיישבות של בוגרי הטכניון ובוגרי כולל מר"ץ ממבשרת ציון, בתחילה חברי הגרעין התגוררו באופן זמני בשדה יעקב, לאחר שנה הגיעו לטל מנשה ומאז הם שם.  
תמהיל האוכלוסיה בישוב הוא מגוון, ישנן 80 משפחות המגיעות מכל קצוות תבל, ישראלים וותיקים לצד עולים מצרפת, ארה"ב, דרום אמריקה ומחבר המדינות. המשפחות בישוב הן מהמגזר הדתי, ומבחינת תעסוקה ניתן למצוא עובדי הייטק לצד אנשי חינוך, שכירים לצד עצמאים.
האווירה הקהילתית נשמרת בישוב, ישנה עזרה הדדית בין התושבים ותחושת שותפות, ועם זאת זה לא קיבוץ, ניתן למצוא פרטיות ושקט בתוך כל השותפות.
מגוון מקומות שניתן לטייל בהם בגבולות הישוב: בוסתן בראשית: פארק חורש שבו נשתלו פקעות רבות, יש בו נקודת תצפית על האיזור ומתחם שניתן לבלות בו עם המשפחה, פיקניקים וכו'.
פארקים ציבוריים: שביל בטבע, שביל באורך 500 מטר ובו אורנים, אלות, פריחה של פקעות כמו כלנית, רקפת, אירוס ועוד.
שביל ביער, מסלול מעגלי באורך 3 ק"מ שיער אגדות הילדים.
פינת חי, בה נמצאים עיזים וטווסים, הילדים מגיעים ללטף ולחוות.
 
חינוך פורמלי
בישוב ישנם שלל מעונות יום וגני ילדים המאופיינים בצוותים חמימים ואווירה משפחתית.
בית ספר יסודי בשם "טללי אורות" בבית הספר קיים גן תלמודי בו הילדים שותפים לעבודה חקלאית, פינת חי פעילה ועוד.
בחינוך העל יסודי הילדים יוצאים מחוץ לישוב, הבנות יוצאות לאולפנית בחדרה, והבנים לישיבות תיכוניות באור עקיבא, כפר הרא"ה וחדרה.
 
חינוך בלתי פורמלי
בישוב תנועות נוער כמו: עוז לגיל הרך, ובני עקיבא, ישנה עשייה רבה בישוב, פעילויות ערכיות וחווייתיות.
הנוער בישוב חי ומרגישים את פועלו, ישנו הרכב מוסיקלי, התנדבויות בקהילה ופעילויות של המתנס.
שלל חוגים מוצעים מטעם המתנס כגון: מחול, עיצוב, מוסיקה, ספורט, תפירה, חלילית, יצירה, קומיקס, ריקמה, רישום וציור, ג'ודו, אירובי, ריקודי עם.
 


פנאי ותרבות בתוך הקהילה
בישוב בית כנסת מרכזי אחד ובו כולם מתפללים, מאחורי החלטה זו עומדת הסברה שצריך לשמור על אחדות בישוב ולא לפצל מניינים, נוסח התפילה הוא מעורב ונקבע לפי החזן.
הישוב הוא קהילתי וישנן פעילויות ואירועים המאחדים את כל הציבור, לימוד משותף של דף יומי כל יום, שיעורים של רב הישוב הרב ראובן עוזיאל בנושאים שונים, ארוחות משותפות, מופעי תרבות סביב החגים, פעילויות לילדים, חוגי תורה לילדים, ערבי נשים ועוד.
 
שירות לאזרח
בישוב ישנו מקוה לנשים, ספריה שנערכים בה לפעמים אירועים ומופעים לילדים, חדר נוער המתקיימות פה פעילויות והנוער יכול לבלות בו יחד.
 
עסקאות אחרונות מרשות המיסים
דירה כתובת שנת בנייה מחיר בש"ח שטח נטו(במ"ר) מחיר למ"ר קומה חניות
3 חדרים חיננית 215 2013 655,555 190 3,449 1 מתוך 2 -
4 חדרים חיננית 525 2007 350,000 70 4,997 קרקע -
 
 
ממוצע עסקאות:
מס' חדרים ממוצע דירות חדשות ממוצע דירות יד שניה
4 970,000 -
4 960,000 -
6 1,250,000 -
 
 
עסקאות אחרונות
 
מכירה: 4 חדרים, 960,000
6 חדרים, 1,250,000
 
השכרה: יחידת דיור, 3 חדרים, 2,500




משפחת ברוקנר טוביה 30 תמר 30 יהודה 8 וחצי איילה 6 וחצי מעין 4 וחצי איתן שנה וחצי
פזם: 9
 
למה דווקא טל מנשה?
בטל מנשה יש אווירה משפחתית ואנשים נהדרים וחמימים, צפון השומרון זה איזור שמשלב מגוון אוכלוסיות: עולים חדשים, משפחות צעירות, וותיקים וכו'.
זהו חבל ארץ שיש בו חקלאות, תעשייה והמון מרחב ליצירה ציונית במגוון תחומים.
טוביה: אני גרתי בטל מנשה מגיל 5, וגם לאחר החתונה (חוץ משנתיים הפסקה) וגם כל המשפחה שלי גרה שם אנו 3 בנים ממשיכים בישוב, כנראה שהמקום באמת טוב כי כולם נשארים.
  
יש במקום אוירה קהילתית? איך היא מתבטאת?
כמובן! יש וועדות שונות בישוב שדואגות לפעילויות ואירועים, פעילויות תרבות לנשים, לגברים, פעילויות משולבות לזוגות, ישנה וועדה שמתעסקת עם הגיל הרך, רכזי נוער ותרבות, צוות חינוך. ישנה התעסקות פוריה בקהילה ובנוער.
היישוב בתנופה, אנחנו כקהילה עברנו תהליך של הגדרת חזון בשנה האחרונה והדבר המשמעותי זה שהפיקו חוברת עם יעדים למימוש החזון, זו קהילה שמתעסקת בלפתח ולהתפתח, היישוב הגדיר לעצמו יעדים ועכשיו אנו עסוקים במימושם. מי שרוצה להצטרף לקבוצה דינאמית חושבת ומתפתחת יותר ממוזמן להצטרף אלינו.
 
  מה אתם עושים בשעות אחה"צ?
 בישוב ישנם חוגים שונים, מרכז הפעלה, גני שעשועים מפותחים. ישנם גם חוגים ביישובים הסמוכים שנמצאים במרחק נסיעה של דקות ספורות, יש חדר כושר בישוב הסמוך, ואנחנו כל הזמן מתניידים בין הישובים וזהו עוד מנוף ליצירת קשר בין כל התושבים ולחיבור בין דתיים לחילונים.
 

 
ראיון עם אבי מנדלסון חבר מזכירות

מהו תמהיל האוכלוסיה בישוב?
בישוב אוכלוסיה דתית מגוונת, בוגרי טכניון, בוגרי כולל מרץ, אנשי הוראה, אנשי הייטק, עולים חדשים מצרפת, מדרום אמריקה, חוזרים בתשובה, זוגות צעירים, סבים, בני דור המשך לצד חדשים. כולם חיים יחד בהרמוניה מופלאה

מהו החזון החינוכי בעיר?
בישוב יש שילוב מופלא בין חיי תורה וחיבור לעם ישראל. למשל בית ספר היסודי הוא ממ"ד תורני מחד, ומאידך הוא ביהס עירוני שמשרת את כל ישובי הסביבה, חיננית, שקד, ריחן, מבוא דותן, מי עמי. שכולם ישובים חילונים.
ובאווירה חינוכית וערכית לומדים יחד חבר'ה דתיים, מסורתיים וחילונים בשילוב שקשה למצוא במקומות אחרים ובאופן שמזכיר את חזון הממד.
משפחתי שלי חזרה בתשובה בזכות זה שהלכנו לביהס ממ"ד בקרית שמונה.

מה מייחד את העיר?
הייחוד של הישוב הוא השילובים שהזכרנו קודם ומעל לכל העובדה שמדובר באוכלוסיה מאד איכותית וההתנהלות בתוך הישוב היא מאד צנועה אין תחרות ואין ניקור עיניים, הישוב בנוי מאנשים מדהימים.
שילוב נוסף מעניין הוא למרות שהישוב קהילתי, חם ותומך אנשים מאד מכבדים את הפרטיות. אין רכילות ואין חדירה לפרטים אישיים. וכל אחד יכול למצוא את השקט שלו.
 
לפרויקטים שלנו בטל מנשה