רחובות - הכתבה המלאה

למה דווקא רחובות? אהרון: אני במקור מרחובות, פה גדלתי והעברתי את רוב שנותיי, מורן במקור מראשון לציון ובתחילת נישואינו גרנו בירושלים, לקראת ההיריון קיבלנו החלטה לעבור לרחובות כדי להיות קרובים להורים. אנחנו אוהבים את האווירה בעיר, הכל נגיש ונוח וכמובן עוד יתרון הוא הקריבה לתל אביב.
נגישות ותחבורה
רחובות היא עיר במישור החוף הדרומי. צפונית אליה נמצאת העיר רמלה, מערבית אליה נמצאת נס ציונה ומזרחית ממנה קרית עקרון.
כביש 40 הוא כביש משיק לרחובות נקודת ההשקה היא בצומת ביל"ו. וציר הרצל חוצה את רחובות ממזרח למערב.
תחבורה ציבורית פעילה ברחובות היא של החברות: אגד, אגד תעבורה, אפיקים, מטרופולין וקווים. חוץ מקווי אוטובוס ישנה תחנה של רכבת ישראל הממוקמת מצפון למכון וייצמן.

קצת על המקום
רחובות היא המושבה העשירית מבין מושבות העלייה הראשונה, המטרה בהקמתה היתה להקים מושבה עצמאית שתתבסס על גידולים חקלאיים.
בשנים שאחרי הקמתה המשיכו להגיע אליה אנשי העליות, בולטים במיוחד היו שיירות התימנים שהתיישבו בה, בעיקר בדרום העיר, כפר מרמורק ושכונת שעריים.
כיום היא ממוקמת במקום השני מבין הישובים המונים יותר מ- 100 אלף תושבים והיא אחת הערים הבולטות בישראל.
 
חינוך פורמלי
בעיר פועלים 322 גני ילדים, מתוכם חלק ממלכתיים, ממלכתיים דתים, חינוך מיוחד וחינוך עצמאי. מחלקת הגיל הרך רואה ערך עליון בשיתוף הפעולה שבין ההורים לצוות הגן, ודואגת לקדם את טובת הילד והתפתחותו.
בתי ספר יסודיים ישנם 37 במספר, ממלכתיים, ממלכתיים דתים וחינוך מיוחד. בתי הספר פזורים בשכונות השונות של העיר ונותנים מענה לכל סוגי האוכלוסיות.
בחינוך העל יסודי נמנים 19 מוסדות חינוך, בתוכם: אולפנת "צביה" רחובות, ישיבת אמ"ית עמיחי, ישיבת הדרום, בנוסף ישנה ישיבת ההסדר "אורות יעקב".
העיר רחובות ידועה בזכות שני מוסדות אקדמים הקיימים בה: מכון ויצמן והפקולטה לחקלאות השייכת לאוניברסיטה העברית. בזכות מוסדות אלו נמשכים סטודנטים צעירים לעיר ונוספים בה פאבים, מסעדות שכונתיות ומקומות בילוי.



חינוך בלתי פורמלי
מספר רב של תנועות נוער קיימות בעיר בניהן: בני עקיבא, עזרא והצופים הדתים.
כמו כן מוצעות פעילויות חוויתיות לילדים ברחובות, מופעים, הצגות ואירועים מיוחדים.
החברה למתנ"סים מציעה שלל חוגים לילדים ולנוער למשל: ריתמוסיקה, אורגנית, אילוף כלבים, בלט, ג'אז, גיטרה, היפ הופ, כדורגל, כדורסל, מדען צעיר, ציור, קארטה, צילום.
 
פנאי ותרבות בתוך הקהילה
מגוון בתי כנסת פועלים בעיר ומפוזרים בשכונות השונות, בכל שכונה מספר בתי כנסת בנוסחים שונים כך שכל אחד יכול למצוא את נוסחו וסגנונו.
ישנו גרעין תורני המרכז שיעורי תורה והרצאות.
מבחר אירועי תרבות מוצעים למבוגרים כמו הצגות, הרצאות, טיולים וסדנאות.
כמובן גם מבחר חוגים: זומבה, אירובי, פילאטיס ועוד.
 




שירות לאזרח
רחובות היא עיר גדולה ומפותחת, ישנם מספר מרכזי קניות מפוזרים ברחבי העיר, קניון מחברת "קניוני עופר" הכולל בתוכו חנויות אופנה, סופר, בתי קפה ומסעדות.
בריכה הידרותרפית נגישה לקהל הרחב, קופות חולים של כל הקופות מפוזרות ברחבי העיר. מוקד רפואה דחופה נמצא בעיר וכמובן בית חולים "קפלן".
 

עסקאות אחרונות מרשות המיסים

דירה

כתובת

שנת בנייה

מחיר בש"ח

שטח נטו(במ"ר)

מחיר למ"ר

קומה

חניות

3 חדרים

לח"י 57

2010

850,000

64

13,279

4 מתוך 4

-

4 חדרים

מנשה קפרא 43

2016

1,470,000

113

-

1 מתוך 6

-

5 חדרים

אבן עזרא 999

2015

2,050,000

118

17,370

קרקע מתוך 5

-

 

ממוצע עסקאות מרשות המיסים:

מס' חדרים

ממוצע דירות חדשות

ממוצע דירות יד שניה

3

1,285,000

880,000

4

1,506,666

1,135,000

5

2,068,633

1,425,000

עסקאות אחרונות באדיבות *שייבה נדלן 08-9316592
 
*מכירה: 3 חדרים, רחוב הרצל, 1,080,000
4 חדרים, רחוב מילר, 1,750,000
 
השכרה: 3 חדרים, רחוב הבנים, 3,200
3.5 חדרים, רחוב הנשיא הראשון 3,600





משפחת גאבה אהרון (28) מורן (28) נדבי (חודשיים וחצי)
פזם: שנה
 
למה דווקא רחובות?
 אהרון: אני במקור מרחובות, פה גדלתי והעברתי את רוב שנותיי, מורן במקור מראשון לציון ובתחילת נישואינו גרנו בירושלים, לקראת ההריון קיבלנו החלטה לעבור לרחובות כדי להיות קרובים להורים. אנחנו אוהבים את האוירה בעיר, הכל נגיש ונוח וכמובן עוד יתרון הוא הקירבה לתל אביב.
  
יש במקום אוירה קהילתית?
בהחלט, יש גרעין תורני פעיל וחי בעיר, כחלק מהגרעין יש פעילויות, שיעורים ואירועים.
האווירה משפחתית וצעירה, יש בקרבתנו זוגות צעירים עם ילדים ואנחנו נפגשים ומבלים יחד, מארגנים טיולים חווייתים וכמובן עוזרים אחד לשני במקרה הצורך.
 
איך אתם מבלים בשעות אחה"צ?
מורן: אנחנו משפחה צעירה עם תינוק אז בעיקר מטיילים איתו בפארק. אך כשאנו נפגשים עם זוגות חברים הילדים שלהם מתרוצצים ומשחקים בגני שעשועים ובגינות השכונתיות הנמצאות ברחבי העיר, ויש בעיר הצגות ומופעים המותאמים לילדים, כשנדבי יגדל ניקח גם אותו. יש למה לצפות.  
 

משפחת פרץ נתנאל 27 אדוה 27 הדר 4 מלאכי 2
פזם: 5 שנים

למה דווקא רחובות?
נתנאל: אני בוגר ישיבת ההסדר "מורשת יעקב" ולאחר סיום לימודיי המשכתי ללמוד גם בכולל, ההחלטה לגור ברחובות היתה בעקבות הרצון לגור במקום שממשיך את הרוח התורנית שחוויתי בזמן לימודיי. והמקום הראוי ביותר הוא הגרעין התורני.

ישנה תחושת קהילתיות בגרעין?
כמובן! בשביל להכנס לגרעין צריך לעבור שיחה אישית עם הרב חיים פוגל, שהוא מוביל את הגרעין התורני, אחרי שהוא רואה רצון והתאמה של הזוג הם לוקחים חלק פעיל בגרעין.  בגרעין יש 45 משפחות ויש בו פעילותך עניפה, למשל: נושאי רווחה, נושאים תורניים כמו שיעורי תורה, דף יומי. נושאים לימודיים: עזרה במועדוניות, שיעורים פרטיים ועוד.
אדוה למשל, מובילה את פרויקט התהילים. 60 בנות מגיעות מידי שבת וקוראות תהילים. גם לקראת החגים נעשים אירועים סביב התהילים, מגיעות כ100 נשים להשתתף ומקבלות שי.

הגרעין אחראי לפעילויות אחהצ?
הגרעין מארגן כל מיני פעילויות ומשתף בהם את תושבי כל השכונה, אנחנו לא מתבדלים. למשל: קייטנה בקיץ שכל תושבי השכונה מוזמנים להשתתף בה, הצגות לילדים ועוד פעילויות שפונות לכל תושבי השכונה ומחברות את הגרעין עם העיר.
הגרעין מהווה מענה משמעותי לכלל הגילאים בשכונה.
 
עיריית רחובות:

ראש עיריית רחובות : רחמים מלול

מהו תמהיל האוכלוסיה בעיר?

רחובות נחשבת לעיר המציגה יותר מכל את החברה הישראלית במלוא הדרה ועוצמתה, שכן בעיר חיים זה לצד זה בהרמוניה ייחודית ומרגשת חרדים, חילונים, דתיים לאומיים ועולים חדשים, מדענים לצד אנשי תעשיה וכל זאת תוך כדי שאיפה לקדמה תוך כיבוד המסורת.

מה החזון החינוכי?
החזון החינוכי בעיר רחובות, הינו מיצוי היכולות של כל תלמיד ותלמידה על פי מצוינותם. המערכת החינוכית ברחובות מטפחת את הילדים ומלווה אותם לתקופת הבגרות כאזרחים התורמים לקהילה ולמדינה תוך חתירה להישגים והצלחה מירבית. אנו בעיר רחובות לא מוותרים על אף תלמיד. 

מה מייחד את העיר?
רחובות היא עיר המדע והתרבות, עיר הפותחת בפני תושביה עולמות חדשים, פעילויות תרבותית ענפה יחד עם עשייה עירונית. ייחודה בכך שהיא משלבת היסטוריה מפוארת לצד קדמה מדעית וטכנולוגית. עיר המתחדשת באמצעות תוכניות פיתוח רחבות הנותנות מענה בתחומים שונים לכלל התושבים.

לחץ כאן לריכוז הפרויקטים שלנו ברחובות