מודיעין - הכתבה המלאה

"גרנו בפתח תקווה אחרי הנישואים, והרבה מהחברים שלנו קנו במודיעין. החלטנו לבדוק גם במודיעין, גילינו עיר צעירה עם נדלן סביר יחסית אז אמרנו ננסה ובמקרה הכי גרוע נעבור למקום אחר. וזו היתה אחת ההחלטות הכי טובות בחיים שלנו. עברנו בהתחלה לשכירות, ואז לבית שלנו שאנו גרים בו כעת כבר 8 וחצי שנים. בשכונת קייזר"
נגישות ותחבורה
מודיעין היא עיר במחוז מרכז, ממוקמת באזור גבעות יהודה משקיפה אל שפלת לוד ממערב ואל הרי ירושלים ממזרח.
מודיעין נמצאת ממש על כביש 6, עוד כבישים סמוכים אליה הם 443 וכביש 1 מירושלים לתל אביב וכביש 431 המחבר לראשון לציון ולפלמחים.
 
קצת על המקום
העיר מודיעין היא עיר חדשה וגדולה במרכז הארץ, היא נותנת מענה למשפחות שמעוניינות לבנות חיים בעיר עם נוף רגוע ובקרבה למרכז הארץ, אך עם זאת לא נמצאת בהמולה ובשגרת חיים שוקקת.
מודיעין- מכבים- רעות היא תוצאה של איחוד רשויות שנעשה בשנת 2003, שבו אוחדו העיר מודיעין והיישוב הקהילתי מודיעין-רעות לרשות אחת.
האוכלוסיה במודיעין מגוונת, איכותית ומדורגת גבוה מבחינה כלכלית-חברתית. עובדה זו מושכת עוד משפחות איכותיות שרוצות להיות חלק מתמהיל האוכלוסיה הזה, לגדל את ילדיהם במקום רגוע ואיכותי ולמצוא פינה שקטה, נעימה וקרובה למרכז.

 

חינוך פורמלי
עיריית מודיעין-מכבים-רעות משקיעה בחינוך ומייחסת לו חשיבות רבה, בעקבות כך גם התוצאות וההישגים גבוהים בהתאם.
מערכת החינוך בעיר מציעה שלל תחומי לימוד מעניינים ומגוונים כמו: אומנויות וספורט, מדע וטכנולוגיה.
בעיר מגוון גישות חינוך פלורליסטיות המאפשרות לכל תלמיד למצות את הפונטציאל הלימודי שלו בצורה הטובה ביותר.
שלל מעונות יום וגני ילדים מפוזרים בשכונות השונות ומאופיינים בצוות מסור ואוירה ביתית וחמימה.
בתי ספר יסודים: ממלכתיים ישנם 22, ממלכתיים דתיים 6. בבתי הספר אחוז אלימות נמוך ואוירה לימודית וחברתית נעימה.
בתי ספר על יסודיים יש 12 במספר והם מחולקים לתיכונים ממלכתיים, תיכונים ממלכתיים דתיים, אולפנת אורות מודיעין וישיבה תיכונית.

​​
 
חינוך בלתי פורמלי
תנועות הנוער בעיר רבות ומגוונות, בני עקיבא, עזרא, צופים, צופים דתיים. יש מענה לכל קשת האוכלוסייה.
מתנ"ס סחלבים מציע שלל חוגים מעשירים לילדים ונוער בכל הגילאים.
לגיל הרך: אנגלית, בישול, תיגוף, מהנדסים צעירים.
לילדים ונוער ישנם חוגים במגוון תחומים: ציור ואומנות, עיצוב אופנה, מחול, היפ הופ, ריקודים סלונים, פלמנקו, מוסיקה- כלי נשיפה, פריטה, מקלדת ופיתוח קול, ג'ודו, כדורגל, כדורעף, בייסבול, הוקי, החלקה על גלגיליות, טניס שולחן, כדור יד, יוגה, קריקט, קפוארה, סייף, קרב מגע.
ישנם גם חוגי תיאטרון מקצועיים המיועדים לנוער.
וחוגי ספורט המותאמים לילדים בעלי צרכים מיוחדים כמו: ספורט טיפולי, ספורט אתגרי והתעמלות.
 
פנאי ותרבות בתוך הקהילה
אגף התרבות מפותח ויש עליה מתמדת בכמות האירועים והכנסים בעיר, מטרתו היא לעודד יצירה מקומית, לחשוף את התושבים למגוון תחומים תרבותיים, לקיים אירועים מרכזיים שיתאימו לכל הסגנונות והתושבים כולם יוכלו לקחת בהם חלק.
עקב כך אגף התרבות יוזם אירועים כמו: פסטיבל קרקס, פסטיבל צלילי רחוב, יריד שבוע הספר, אירועי ספרות, אירועי עצמאות, עדלאידע, תרבות יהודית, אירועים לנוער, מדרשת בוקר לנשים, מועדון צילום עירוני "פיקסל", הרצאות, כנסים אקדמים, ועוד.
חוץ מזה ישנם חדר כושר, בריכה עירונית, אולמות ספורט, והכל לשימוש ולרווחת התושבים.
מתנ"ס סחלבים מציע גם חוגים למבוגרים כמו: יוגה, תפירה, ריקודי עם, כדורעף, טניס, ציור ואומנות ועוד.
בתי הכנסת בעיר מחולקים לפי השכונות השונות, בכל שכונה יש מספר בתי כנסת בנוסחים שונים הנותנים מענה לכל תושבי השכונה, סה"כ ישנם קרוב ל40 בתי כנסת וסביב כל אחד מהם נוצרה קהילה מה שיוצר קשת רחבה של קהילות ברחבי העיר שיוזמות פעילות קהילתית חברתית, ערבי גיבוש, ליגות כדורסל, ערבי נשים ועוד.
הציבור הדתי מתרכז בשכונות מסוימות, הבולטות שבהן:
מוריה (בוכמן) בעיקר משפחות מבוגרות.
אבני חן (קייזר) בעיקר משפחות צעירות.
ומשואה (גבעתי) הוותיקים.
 
שירות לאזרח
במודיעין נמצאות מרפאות של כל הקופות, לאומית, כללית, מאוחדת ומכבי. סניף של טרם- רפואה דחופה, מכון פיזיותרפיה, טיפת חלב, מרפאות שיניים.
בעיר נמצא קניון אחד הכולל בתוכו רשתות מזון, חנויות אופנה, מסעדות ומשחקיה ענקית לילדים שסוחפת אליה משפחות צעירות.
חוץ מהקניון ישנם מרכזי קניות גדולים הפזורים ברחבי העיר, שני סניפי רמי לוי גדולים, מגה בעיר,מגה בול, שופרסל דיל, שופרסל שלי, קו אופ וכמובן גם סופרמרקטים קטנים הנמצאים בין השכונות.
 
 
  קרדיט לתמונה- Dini Hurwitz photography


עסקאות אחרונות מרשות המיסים
דירה כתובת שנת בנייה מחיר בש"ח שטח נטו(במ"ר) מחיר למ"ר קומה חניות
3 חדרים שדרות הסביונים 141 2016 1,369,365 72 19,016 3 מתוך 6 -
4 חדרים אגס 2015 1,867,000 143 13,055 1 מתוך 10 1
5 חדרים אגס 2015 2,300,000 125 18,398  1 מתוך 6 -
 
 
 
ממוצע עסקאות מרשות המיסים:
מס' חדרים ממוצע דירות חדשות ממוצע דירות יד שניה
3 1,364,182.5 1,060,125
4 1,733,400 1,641,000
5 2,183,500 2,095,000
 
 
 
עסקאות אחרונות באדיבות משרד תיווך השקעות מודיעין בהנהלת ירון ישראל 08-9752080
 
מכירה: 3 חדרים, רחוב נהר הירדן שכונת משואה, 1,475,000
4 חדרים, רחוב פיקוס שכונת הנחלים, 1,575,000
 
השכרה: 4 חדרים, רחוב מגדל הלבנון שכונת משואה, 4,750
5 חדרים, נחל געתון שכונת הנחלים, 5,200
 
ראיונות-

 
 
משפחת צוקר יונה (34) מישל (32) עוז (5) לביא (5) ועוד אחד בדרך
פזם: 6 שנים
 
למה דווקא מודיעין?
   בהתחלה גרנו ברעננה כשהתחתנו, וכשרצינו לעבור דירה חיפשנו מקום עם אוכלוסייה צעירה ועם סטטוס דומה לשלנו. ומצאנו את זה במודיעין! כולם צעירים ובאותו ראש, אנחנו גרים בקייזר במודיעין וכולם פה באותו הסגנון והסטטוס, יש לנו קהילה מדהימה.
מעבר לזה, העיר מאד מודרנית מבחינת תשתיות, הבתים והפארקים חדשים, וזה יוצר סביבה נעימה לחיות בה.
ועוד יתרון מבחינתנו הוא הקירבה לרכבת, אני ובעלי שנינו עובדים בהייטק והקירבה לרכבת מאד עוזרת.
  
יש במקום אוירה קהילתית? איך היא מתבטאת?
אנחנו חווים אוירה קהילתית נעימה ומגובשת. בעלי הוא חלק מנבחרת כדורסל מטעם בית הכנסת, ויש לו גם קבוצת פוקר שנפגשת פעם בשבוע, אני שייכת למקהלה של נשים דוברות אנגלית, יש לנו מנצחת ואנחנו מופיעות בכל מיני אירועים לנשים.
חוץ מזה כשמישהי יולדת או חולה יש התגייסות מטעם הקהילה, דואגים לאוכל למשך חודש וזה יוצר תחושה מאד נעימה וחמימה. גם כשמגיעות משפחות חדשות דואגים להכניס אותם לקהילה ולעזור בכל מה שאפשר. אצלנו לדוגמא כשבעלי היה בצוק איתן כולם עזרו בין אם זה באוכל ובין אם זה בדאגה וזה מאד מקל.
בשכונת קייזר זה לחיות באוירה של קיבוץ אך עם תשתיות של עיר.
 
  מה אתם עושים בשעות אחה"צ?
   בדרך כלל אנחנו הולכים לפארק ונפגשים שם עם חברים מהשכונה או מהגנים, עושים סיבובים עם האופניים או שהולכים לבריכה העירונית.
 
מה אתם הכי אוהבים במודיעין?
החינוך פה מדהים. אחת הסיבות שאנחנו נשארים פה זה החינוך, וגם הרמה הגבוהה של האוכלוסיה, נדיר למצוא מבחר כל כך גדול של אוכלוסיה ברמה הזאת.
 
 
משפחת קדוש


אבי- עורך דין בתחום הנדלן עצמאי (40) נעמה- מעצבת גרפית עצמאית (39) קרן (9) אפרת (7) דניאל (4 וחצי) איילת (2 וחצי) ישי (חצי שנה).
פזם: כמעט 11 שנה

 למה דווקא מודיעין? 
גרנו בפתח תקווה אחרי הנישואים, והרבה מהחברים שלנו קנו במודיעין. החלטנו לבדוק גם במודיעין, גילינו עיר צעירה עם נדלן סביר יחסית אז אמרנו ננסה ובמקרה הכי גרוע נעבור למקום אחר. וזו היתה אחת ההחלטות הכי טובות בחיים שלנו.
עברנו בהתחלה לשכירות, ואז לבית שלנו שאנו גרים בו כעת כבר 8 וחצי שנים. בשכונת קייזר.

יש במקום אוירה קהילתית? איך היא מתבטאת?
יש פה קהילה מדהימה, בית כנסת שבנינו עם עוד כמה חברים. קיבוץ גלויות של ממש, יש עולים מכל הסוגים, צרפת, קנדה, ברזיל, ארגנטינה.
הקהילה שלנו היא קהילה מרוקאית. בנוסח מרוקאי.
אנו יוזמים כל מיני פעילויות: אירוע פתיחת סליחות, מסורת של מימונה קהילתית, בכל חג יש לנו מסורת שהשתרשה, הפעילויות שלנו הן מעבר למה שעושים בבית כנסת.
יש לנו שבתות קהילתיות שעושים יחד, שבתות אירוח, עזרה ליולדות בארוחות, ערב ראש חודש לנשים עם הרצאות בכל מיני נושאים, לפעמים המרצים הם מתוך הקהילה ולפעמים מחוץ לה. שיעורים בשתות לנשים, חוג פיוטים- החוג התחיל כחוג למבוגרים ובעקבות הביקוש היום הוא גם מוצע לילדים, זה משמר את המסורת וצובר תאוצה.

מה לדעתכם מייחד את העיר?
בעיר יש הרבה משפחות צעירות עם ילדים בכל הגילאים וזה יוצר מכנה משותף עם הרבה אנשים, וגם, מבחינה דתית יש מגוון אתה לא חייב להתיישר לקו מסוים, מה שקיים בחלק מהמקומות, אצלנו כל אחד יכול לבחור את הדרך שלו וכולם מקבלים את כולם, בלי לשפוט או להעיר. בקהילה שלנו אפשא למצוא את מי שמתאים לך מבחינת אופי וסגנון כי יש הכל מהכל.
 
ראיון עם חדד שמחוני מנכ"ל יורו ישראל


ספר לי על הפרויקט של המרכז המסחרי-
הפרויקט נקרא "יורו שופס" ממוקם בשכונת מוריה (בוכמן) ונמצא בפינת שדרות מנחם בגין אסתר המלכה. כל מי שמגיע מלטרון ורוצה לנסוע לירושלים דרך 443 חייב לעבור דרך המרכז המסחרי.
המרכז המסחרי מתפרס על פני 8,400 מטר ויש בו חניון פתוח וחניון מקורה עם מקום ל 150 חניות בערך.
צמוד למרכז יש פארק משחקים שישמש את הלקוחות, פארק אופניים, בתי ספר וגני ילדים, כתוצאה מכך יוכלו להגיע למתחם ילדים ומשפחות להסתובב אחרי שעות הלימודים ,לאכול צהריים או לסידורים.

מה הוא יכלול?
הוא אמור לשרת את כל תושבי שכונת בוכמן מוריה את תושבי רעות,
תמהיל החנויות שהולכות להיות במרכז המסחרי הוא עם גוון ייחודי. המטרה היא להביא בתי קפה ומסעדות שהן לא מהרשתות הנפוצות שאפשר למצוא בכל קניון, אלא בתי קפה ומסעדות עם תפריטים מיוחדים. וכך למשוך אנשים מהשכונות האחרות במודיעין להגיע ולבלות.
בנוסף במרכז יש רשת מזון: קו אופ, סופר פארם, בתי קפה, מסעדות, חנות הנוחות סוויט, חנות צעצועים, מתנות, יודאיקה ועוד. יש חנויות פנויות להשכרה ואנו מחפשים זכיינים או בעלי עסקים שונים שיוכלו להשתלב במרכז המסחרי.
מי שמשווק את המתחם זו חברת פרומול, שיש לה ניסיון בתפעול ואחזקת נכסים מסחריים בכל רחבי הארץ.
בנוסף למרכז מסחרי חברת יורו ישראל הקימה 5 פרויקטים למגורים בעיר מודיעין.
בימים אלו סיימה לאכלס 96 יחידות דיור מול המרכז המסחרי.
 
ראיון עם דובר העיריה אייל מלול

מהו תמהיל האוכלוסיה במודיעין?
במודיעין מכבים רעות מתגוררים כ-90 אלף תושבים. בדירוג ה-סוציו אקונומי (ע"פ נתנוי הלמ"ס) מדורגת העיר במקום 8 (בסולם עולה מ-1 עד 10).
נתוני גילאי האוכלוסייה בעיר מראה עד כמה מודיעין מכבים רעות היא צעירה:
12% מכלל תושבי העיר הם בגילאי 0-5.
16% בגילאי 6 עד 12
10% בגילאי 13 עד 17
6% בגילאי 18 עד 21
23% בגילאי 22 עד 40
25% גילאי 41 עד 60
8% מגיל 60 ומעלה
בנוסף:
12% מתושבי העיר נחשבים "עולים חדשים".
65% מתושבי העיר הבוגרים הם בעלי השכלה אקדמית.
 
מהו החזון החינוכי בעיר?
מערכת החינוך במודיעין מכבים רעות נחשבת לגדולה ביותר בישראל ביחס אחוז תלמידים לעומת מספר התושבים, 30% מתושבי העיר, הם תלמידים: מנתוני מינהל החינוך עולה כי 27.5 אלף ילדים יחלו את שנת הלימודים תשע"ו במערכת החינוך המקומית.
הילדים ילמדו ב-184 גנים, 26 בתי ספר יסודיים, 13 בתי ספר על יסודיים ובית ספר אחד לחינוך מיוחד.
חזון מערכת החינוך במודיעין מכבים רעות – עיריית מודיעין מכבים רעות שמה את נושא החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני והתוצאות בהתאם. לאורך השנים תקציב החינוך העירוני הוא יותר ממחצית תקציב העירייה דבר הממחיש יותר מכל את החשיבות שהעירייה מייחסת לקידום החינוך.
מערכת החינוך בעיר מציעה מבחר תחומי לימוד - מדע וטכנולוגיה, אומנויות וספורט - כבר בכיתות בתי הספר היסודיים. מגוון הגישות החינוכיות הפלורליסטיות הקיימות בעיר מאפשרת לכל תלמיד ותלמידה לבחור את המוסד החינוכי המתאים לו ובכך להגיע למיצוי מקסימאלי של הפוטנציאל הקיים בו.
מינהל החינוך פועל להובלת מערכת חינוך המעודדת: חדשנות, שילוב תכנים מעמיקים בכלל הפעילויות, קידום תוכניות ומסגרות ייחודיות, רצף בין החינוך הפורמאלי לחינוך הבלתי פורמאלי, תכניות חברתיות כמו מחויבות אישית, פיתוח צוותי החינוך, אקלים מיטבי ומניעת אלימות בבתי הספר - כל זאת תוך שותפות ואחריות של כלל הקהילה: צוותי ההוראה, הורי ותלמידים. ערכת החינוך של מודיעין מכבים רעות רואה חשיבות רבה בכך שהתלמידים יסיימו את מערכת החינוך לא רק עם תעודת בגרות איכותית, אלא שיהיו בראש ובראשונה אזרחים ערכיים, מוסריים המחויבים לחברה והמדינה.
החינוך למצוינות ניכר בין השאר בעובדה שמזה שנים מדורגת מודיעין מכבים רעות בצמרת הערים בישראל בכל הנוגע לאחוז הזכאים לבגרות, אחוז הגיוס לצה"ל ואחוז בני הנוער שמתנדבים.

מה מייחד את העיר?
מודיעין מכבים רעות היא עיר צעירה שגדלה לה יש מאין וככזאת המאפיינים שלה קצת שונים מהערים האחרות בישראל. העובדה כי כ-40% מכלל תושבי העיר הם ילדים מתחת לגיל 18, הופכת את מודיעין מכבים רעות לעיר הילדים האמיתית. בשל העובדה כי מרבית התושבים הם צעירים שעברו לעיר מערים וישובים אחרים מתוך תחושה של מעבר לעיר חדשה, הדבר הביא ליצירת קהילה מאוד "לוקל פטריוטית", אחד המאפיינים הבולטים של העיר היא הקהילתיות וההון האנושי האיכותי של התושבים המתגוררים בה. למרות שמדובר בעיר גדולה הדבר הזה נשמר מאז הקמתה והוא אחד מנקודות החוזק של העיר. מודיעין מכבים רעות היא עיר מתנדבת, אלפי תושבים בני נוער ומבוגרים לוקחים חלק בפעילות התנדבותית בעיר ומחוצה לה.
בעיר פועלים נכון לחודש אוגוסט 65 ארגוני מתנדבים פעילים. בנוסף, כ-50% מבני הנוער (כיתות ט-י"ב) מתנדבים על בסיס שבועי קבוע. כמו כן העיר מובילה זו השנה החמישית ברציפות את מדדי ההתנדבות לצה"ל: 90.2% מבני הנוער מתגייסים לצה"ל,56.1%  מהם מגויסים לתפקידי לחימה ו-15.8% מהם יוצאים לקצונה.

לחץ כאן לריכוז הפרויקטים שלנו במודיעין