שכונת הדר גנים, פ"ת - הכתבה המלאה

בטח תשאלו את עצמכם מה מיוחד בהדר גנים? אז ככה.. הדר גנים היא שכונה מקסימה בקצה פתח תקווה, בחלקה הדרום מזרחי. השכונה ממשיכה לצמוח ולגדול והיום אף גובלת עם צומת סירקין ושכונת שעריה. שמחברת אותה לשאר שכונות העיר ודואגת להישאר קרובה מספיק לכל, אך עם טעימת היסטוריה נחמדה משלה.
הדר גנים היא שכונה מקסימה בקצה פתח תקווה, בחלקה הדרום מזרחי.

קצת על השכונה..
בטח תשאלו את עצמכם מה מיוחד בהדר גנים? אז ככה.
חוץ מזה שהשכונה נמצאת בתנופת בנייה וכל שנה נוספים עוד מבנים ועוד משפחות צעירות ורעננות שמחייה את האזור ויוצרות סביבה דינאמית ופורחת, היא ממוקמת באזור אידיאלי. פנינה חבויה באמצע המרכז, מרחק פסיעה מכל מה שתרצו, וכל זה עטוף באווירה שקטה ורגועה, ניתן לומר כי שכונת הדר גנים הקסומה נושאת בחובה תחושה של יישוב.
בראשית דרכה הוקמה עמישב כמעברה ביוני 1951 ונקראה "מעברת פתח תקווה" והייתה לקיבוץ גלויות של מגוון עדות ומוצאים שונים. על כן נבחר לה השם- עמישב אך מאז עברה השכונה עברה גלגולים רבים, והעיקרי שבהם, בדרכה של השכונה, הינו תנופת הבנייה בשנים האחרונות.
השכונה ממשיכה לצמוח ולגדול והיום אף גובלת עם צומת סירקין ושכונת שעריה. שמחברת אותה לשאר שכונות העיר ודואגת להישאר קרובה מספיק לכל, אך עם טעימת היסטוריה נחמדה משלה.
בשכונה שיטות בניה שונות  שהעיקרית היא שיטת הבנייה הרוויה, אך בשכונה ניתן לראות גם את שיטת ה"גג- גן" ושיטת הקוטג'ים הטוריים.
האוכלוסייה בשכונה די מגוונת ומונה משפחות דתיות, חילוניות וחרדיות אך ניתן לומר שהזרם הרווח בשכונה הוא דתי לאומי ובאופן טבעי, גם אופי השכונה הוא ברוח כזה. בעקבות הבניה המרשימה השכונה מתמלאת במשפחות צעירות שמביאות רוח חדשה ותחושת רעננות שכיף לראות.

 נגישות ותחבורה 
השכונה ממוקמת  ממזרח לכביש 40 בסמוך לכפר סירקין. וישנה גישה קלה ונוחה לכביש 6 ולכביש 471, המקלה את ההגעה והיציאה של המבקרים והתושבים.



צילום : רונן עמרני

חינוך פורמלי
בשכונה ניתן למצוא משפחתונים ומעונות יום איכותיים.
גנים לגילאים יותר מתקדמים ישנם בשפע והכמות לא עולה על האיכות, הגננות באזור מסורות וחמימות והילדים מקבלים את האווירה המשפחתית הן מהסביבה והן מהצוות.
קיימים גם בתי ספר יסודיים, "מורשה" ו"עמיטל" שניהם ממ"ד ו"יובלים" הממלכתי, שמשרת את האוכלוסייה החילונית במקום. הילדים מרגישים ביטחון בבתי הספר, נוח וקל להגיע אליהם והם ממוקמים באזורים מרכזיים, אחוז האלימות נמוך והסביבה היא משפחתית מכיוון שרוב התלמידים הם תושבי השכונה.
בשנה הבאה תיפתח אולפנה איכותית וחדשה בשכונה, "אולפנית בני עקיבא" והיא תיתן מענה לבנות השכונה אך לא רק. יגיעו אליה בנות מכל העיר שיפתחו ויחיו את השכונה.
 
חינוך בלתי פורמלי
 
בתחום תנועות הנוער לילדים ישנה יד חופשית וכל ילד ונער יכול  לבחור אם ללכת לבני עקיבא, עזרא או אריאל שכל אחד מהם שם דגש על ערכים אחרים ומיוחדים. כמו כן בשכונה פועל קן של תנועת הנוער העובד והלומד.
גם לשכבת גיל צעירה יותר יש מענה, תנועת הנוער "עוז" פונה לילדים בגילאי כיתות א' ומציעה פעילות נרחבת ומותאמת לגילם.
מרגישים בשכונה את הרוח הפעילה של  תנועות הנוער בפעילויות שהם מארגנים ופרויקטים חברתיים שהם יוזמים, והכל נעשה בשותפות וחווייתיות.
תוכלו למצוא פעילויות לכל הגילאים גם במתנ"ס עמישב. המתנ"ס מציע תכנית ענפה ומסודרת לכל גיל וצרכיו.
לגיל הרך ישנם : חוגי ציור, תיאטרון, התעמלות מכשירים, קפוארה ועוד חוגי ספורט על כל גווניו.
לגיל יסודי : מציעים את כל חוגי הגיל הרך רק ברמה גבוהה יותר, וחוץ מהם יש גם חוגי נגרות, אלקטרוניקה, קוסמות, נגינה על פסנתר, תופים, גיטרה ואורגן.
גם לנוער ולמבוגרים יש תכנית פעילויות גדושה, המתנ"ס מציע חוגים מעניינים כמו: תיאטרון, ספורט, אומנויות לחימה יפנית, ג'ודו, בית ספר להורים ועוד..
כמו כן במתנ"ס יש בית ספר שלם למחול. הבית ספר בנוי משיעורי יסוד ולימודי מחול על כל סוגיו וגווניו.
 
פנאי ותרבות בתוך הקהילה
 בשעות אחר הצהריים התושבים יכולים להנות במרחב הציבורי, במתנס השכונתי שכבר הזכרנו ישנה בריכה פתוחה לתושבי השכונה.
בקניון סירקין הסמוך יש חדר כושר גדול ומאובזר שנעים להתאמן בו ומציע שפע של תכניות עשירות.
גם מרכזי קניות גדולים יש כמה במספר, "זול בשפע" הוא הגדול שבהם, ויש גם צרכניות קטנות מפוזרות בשכונה.
כמובן גם ישנה ספריה עירונית פתוחה לקהל הרחב. והכל נגיש וקרוב לרווחת התושבים.
ישנן שלוש קופות חולים, שנותנות מענה קרוב ונגיש. הסניף של קופת חולים מכבי אף פתוח בשבת למקרה הצורך. נכון להיום בשכונה יש רק סניף אחד של טיפת חלב הדבר מעט מקשה ויוצר עומס וצפיפות, התקווה היא כמובן להקים עוד סניפים לנוחות התושבים.
בשכונה ניתן למצוא מגוון בתי כנסת ייחודיים למשל : צעירי הציונות, היכל חנה, יחדיו, מעיין גנים, צעירי הדר גנים, כינור דוד, נווה אברהם, פנינת גנים.
המגוון גדול מאד וכל המניינים כמובן מלאים ומיוחדים. הם מתחלקים לנוסחים שונים וכל משפחה תוכל למצוא את בית הכנסת המתאים לה עם הנוסח והסגנון הראוי לה. 
חלק מבתי הכנסת לוקחים חלק בחיי היום יום ומארגנים פעילויות קהילתיות. כמו ליגת בתי הכנסת בכדורסל ובכדורגל שעושה חיל ודואגת לשמור על כולם בכושר, לימודי דף יומי ואירועי חברה.
וישנו כמובן גם את ועד הדר גנים שיוזם פעילויות לקהל הרחב.
הדר גנים היא החלום של כל משפחה. הן מבחינת מיקום והן מבחינת אוירה.

עסקאות אחרונות מרשות המיסים :
 
דירה כתובת שנת בנייה מחיר בש"ח שטח נטו(במ"ר) מחיר למ"ר קומה חניות
4 חדרים דרך מנחם בגין 72 2010 1,265,000 78 16,214 4 מתוך 6 1
5 חדרים יוסף רוזובסקי 7 2015 1,707,500 123 13,882 10 מתוך 16 2
6 חדרים פינקל נתן צבי 13 2015 1,870,000 145 12,895 6 מתוך 7 1
 




  לקבלת נתונים על  עסקאות יד שנייה בשכונה ניתן להתקשר למספר :
  072-3713796 בינו נדלן





משפחת קליין מונה 4 נפשות: גרי(32), חן(28), יובל (4) מתן (1) והם סיפרו לי על השכונה מהזווית של משפחה צעירה.

כמה זמן אתם גרים בשכונה?
3 שנים.
למה החלטתם לבוא דווקא להדר גנים?
בחרנו לגור פה בגלל המגוון של האוכלוסייה, השכונה היא מעורבת וגרים בה דתיים וחילונים. קיים שם גיוון גם בתוך החברה הדתית עצמה.
וגם חיפשנו מקום שיהיה קרוב לעבודה ולא יקר.
מה אתם הכי אוהבים בשכונה?
הכי אוהבים את זה שמצד אחד זו עיר במרכז הארץ כך שהיא קרובה להכל, ומצד שני אין רעש ובלאגן מרגישים את השקט, זה כמו מושב בתוך עיר.
ויש הרבה משפחות צעירות בסטטוס דומה לשלנו, קל למצוא מכנה משותף.
לסיום, תארו לי אחר הצהריים טיפוסי אצלכם.
חן: אחרי שאני אוספת את הילדים מהגנים לפעמים נשארים בבית ולפעמים יורדים לגינה לשחק, לאחרונה שיפצו את הגינה שנמצאת ברחוב יהודה הנשיא, שם נפגשים עם חברים מהקהילה או מהגן.
גם בשבתות אגב הגינות המרכזיות מלאות.
תודה רבה למשפחת קליין.
 
כמה מילים מגיא גפני, יזם הפרויקט "משכנות הדר גנים" מחברת משכנות אורבניקה.

לחץ לכניסה לעמוד הפרויקט


שלום גיא, איפה הפרויקט שלכם הולך להיות?
הפרויקט שלנו הוא פרויקט של שלושה בניינים שנבנים ממש במרכז השכונה, מה שנקרא מקום טוב באמצע. בעת בניית הבניינים אנחנו מקפידים לשמור על המפרט הטכני העשיר של החברות ואשר אותו אנחנו מיישמים בכל הפרויקטים שלנו.

למה דווקא בהדר גנים?
בחרנו במקום הזה כי זיהינו מיקום שקט, טוב ואיכותי בלב השכונה, קרוב מאד למרכז הארץ ולצירי תנועה ראשיים.

מה מיוחד בפרויקט שלכם?
תכנון הבניינים, לרבות העמדתם הייחודית והמרווחים הגדולים יחסית בין בנין לבין מאפשרים נוף פתוח לרוב הדירות בפרויקט. כמו כן הפרויקט נבנה בתוך "ריאה ירוקה" סמוך לשטחי גינה גדולים

 תוכל לספר לי על הקונים של הפרויקט? מי הולכים להיות הדיירים?
הרוב המכריע הוא משפחות דתיות לאומיות צעירות. מה גם שיצא כך שכל מיני דיירים שקנו דירות אצלנו בפרויקט סיפרו לחבריהם ולמשפחתם וזה גרם לעוד משפחות צעירות לבוא ולרכוש, כך שנוצרה קהילת אנשים הקשורים זה בזה עוד לפני שבכלל הם גרים יחד. והדבר יגרור שכנות נעימה ואוירה טובה בשכונה.

באיזה שלב אתם נמצאים בבניה?
בחודשים הקרובים נסיים את בניית השלד של שלושת הבניינים, והצפי הוא שהם יהיו מוכנים בעוד כשנה.
מלכתחילה, נבנו שלושת הבניינים בעת ובעונה אחת על מנת שלא ייצא מצב שהדיירים יגורו באתר בניה, אלא ייכנסו ישירות לשכונה מפותחת ומוכנה.

ראיון עם יוסי יואלמן - יו"ר וועד השכונה
שלום יוסי, אשמח לשמוע ממך על פועלה של שכונת הדר גנים, ונתחיל...
 
תושבי השכונה נתקלים בבעיית נגישות?  
שכונת הדר גנים נמצאת בין צומת סירקין לכביש 471 וקרובה מאוד לכביש 6.
מהשכונה עצמה יש אוטובוסים לאוניברסיטת בר אילן, גבעת-שמואל, ת"א, ירושלים ובית שמש ובמחלף שעריה הסמוך לשכונה יש אוטובוסים רבים לערי הדרום, השפלה והצפון.
 
האם יש בשכונה אוירה קהילתית? ואם כן איך היא באה לידי ביטוי?         
שכונת הדר גנים מיוחדת באופייה הקהילתי, בתי הכנסת בה בנויים כקהילות הפעילות גם מעבר לתפילות, ישנן פעילויות רבות שהן במסגרת השכונה. לדוג' : הקפות השניות בשמחת תורה, מופעים ליום ירושלים, מסיבת חנוכה לכל המשפחה, אירוע פורים ועוד..
ברוב הקהילות יש פעילות גמ"ח של עזרה והלוואות לחברי הקהילה ובשכונה פועל גמ"ח שכונתי התומך בנזקקי השכונה והשכונות הסמוכות.
  
יש בשכונה פרויקטים חברתיים, ערבי קהילה?
 השכונה מאופיינת בערבי חברה רבים המתקיימים בד"כ במתנ"ס השכונתי שמביא מופעים שמתאימים מאוד לקהל של הדר גנים, אך גם בשאר מבני הציבור/בתי הכנסת השונים ישנן מגוון פעילויות כגון : מסיבות חנוכה, פורים, תיקון ליל שבועות, טיולים שכונתיים ועוד.
 
ומה עם הילדים, יש פעילויות חווייתיות לאחר הצהריים?
 בשכונה יש מספר גינות ציבוריות וכן מס' מרכזים קהילתיים המפעילים חוגים לילדים, נוער ובוגרים, כמו כן, יש בשכונה בריכה הפועלת בזמנים שונים למעורב ונפרד, בשנה וחצי הקרובות יחל להבנות בשכונה קאנטרי קלאב חדיש ובו בריכות שחיה ושני חדרי כושר מפוארים שיתנו מענה הולם לאוכלוסייה הדתית בשכונה.
 
ובכלל, אשמח לשמוע במילים שלך מה מייחד את שכונת הדר גנים.
 שכונת הדר גנים, מאופיינת כשכונה דתית לאומית איכותית, מהווה מיקרו-קוסמוס של הציבור הדתי לאומי.
לשכונה וועד שנבחר בבחירות דמוקרטיות וחוקיות לפני כשנה וחצי ומייצג את השכונה הן מול העירייה והן מול חברות תחבורה ומשרדים ממשלתיים.

תודה רבה לגילה בן נאים - דוברת וועד הדר גנים.

לחץ לכניסה לעמוד הפייסבוק של השכונה